Do 14. godine je izgubila vid i pala u depresiju. Danas je savjetnica za inkluziju Googleu, Netflixu i Microsoftu

Za sebe kaže kako je tipična milenijalka koja obožava sushi i šminku

FOTO: TMG Creative

Kanadska YouTuberica Molly Burke (28) već je s pet godina zaintrigirala svijet. U motivacijskom govoru prvi puta javno je progovorila o svojoj rijetkoj bolesti zbog koje je postupno izgubila vid do 14 godine života. Bilo je to na dobrotvornoj večeri kanadske Zaklade za borbu protiv sljepoće.

S četiri godine dijagnosticirana joj je rijetka i iznimno progresivna bolest retinitis pigmentosa, a njezinim je roditeljima rečeno kako će isprva vidjeti dobro, ali s godinama sve slabije i slabije, dok u potpunosti ne izgubi vid.

Pomagala je drugima, iako je i sama trebala pomoć

Prvo je izgubila sposobnost vidjeti boje, a kao tinejdžerica je u potpunosti oslijepila. No, ovu ambicioznu djevojku to nije spriječilo da drugima postane uzor kojeg ona nije imala dok je odrastala. Isprva se borila s depresijom jer se nije mogla pomiriti sa situacijom, ali je odlučila stati na kraj negativnostima kojima je bila okružena.

Već tijekom osnovne škole volontirala je za razne udruge koje su pružale potporu slijepima, a istovremeno je i sama bila izložena vršnjačkom nasilju. S pratiteljima je podijelila priču kako su je razredni kolege jednom ostavili samu usred šume, a uz to su joj i ukrali ruksak.

Instagram @mollyburkeofficial

Tehnologijom pronalazi svoj glas

Prema procjenama Svjetske zdravstvene organizacije više od milijardu ljudi diljem svijeta ima neku vrstu invaliditeta. Osim što vode borbu s vlastitim poteškoćama, često se od malena suočavaju sa stigmatizacijom i diskriminacijom koje utječu na njihovo mentalno i fizičko zdravlje. Njihov se glas često ne čuje, no ljudi poput Molly dokazuju upravo suprotno.

Donosimo vam inspirativne priče onih koji su se suočili sa svojim preprekama i osvojili naša srca. Iz dana u dan dokazuju kako ništa ne može stati na put njihovoj volji i energiji. Pokreću kompanije, razvijaju inovacije, kreiraju sadržaj i nikad ne odustaju. Njihove priče naša su inspiracija za Svijet istih mogućnosti.

Svoju borbu preselila na YouTube

Prije 12 godina Molly je ponijela titulu Miss Teen Canada International, a godinu prije toga je imala čast na otvorenju zimskih Paraolimpijskih igara u Maleziji nositi olimpijsku baklju.

Iako je već u djetinjstvu doprinijela mnogo svojoj zajednici, odlučila se ogoliti i svoju borbu preseliti na društvene mreže. Tako je prije osam godina pokrenula YouTube kanal i počela pričati o svojoj bolesti.

Nekoliko milijuna obožavatelja na društvenim mrežama

Danas ima dva milijuna pratitelja samo na toj platformi, nešto više od milijun na TikToku i 800.000 na Instagramu. S pratiteljima dijeli razne savjete – od toga kako odabrati uzorke i boje odjeće kada ne vidite, trikove za šminkanje i brijanje za slijepe osobe, ali i svoja iskustva s psima vodičima.

Za sebe kaže kako je tipična milenijalka koja obožava sushi i šminku, a jednostavno je slučajno nju potrefilo da u životu bude slijepa.

Instagram @mollyburkeofficial

Govorila u UN-u

Surovim prikazom realnog života slijepe osobe inspirirala je milijune ljudi da ne odustaju od svoje borbe, posebice kada je sa svojim obožavateljima podijelila da više ne mašta o lijeku za svoju bolest jer je kroz godine shvatila da i bez vida može imati sretan i ispunjen život.

Prije nekoliko godina na tu je temu objavila i audio knjigu naziva “It’s Not What It Looks Like”.

Dobitnica nagrada

Kroz aktivizam na društvenim mrežama dobila je priliku govoriti na nekim od najvećih pozornica svijeta šireći poruku mira i inkluzije – Svjetskom ekonomskom forumu u Švicarskoj, Općoj skupštini Ujedinjenih naroda u New Yorku i u Wembley Areni u Velikoj Britaniji.

Osim toga, Molly se pojavila u raznim reklamama koje su emitirane tijekom dodjele američke filmske nagrade Oscara i jednog od najgledanijih sportskih događaja na svijetu Super Bowla. Uz to, o njoj su pisali i u renomiranim novinama poput Today Showa i People Magazina, a i dobitnica je brojnih nagrada poput Shortyja i Streamyja.

Instagram @mollyburkeofficial

Slavni je angažiraju kao savjetnicu za inkluziju

Postala je i savjetnica za inkluziju mnogim slavnim osobama poput Demi Lovato, Billa Gatesa, Meghan Markle, Justinea Trudeaua… Zvučni brendovi poput Samsunga, Googlea, Dovea, Netflixa, Disneyja, Microsofta i Androida angažirali su je kako bi ih educirala i stvorila jasniju sliku o osobama s invaliditetom, zagovarajući usput i osnaživanje žena općenito.

U nedavnom intervjuu spomenula je kako je platforma TikTok prije nekoliko mjeseci uvela i mogućnost stavljanja opisa na video. To je usrećuje zato što osjeća kao da je velikim dijelom sama tome doprinijela.


Sadržaj nastao u suradnji s Hrvatskim Telekomom.