Kolaboracija i komunikacija ključ su uspješnog poslovanja. Domaći poduzetnici objasnili su nam zašto

Važno je svakodnevno eksperimentirati s digitalnim alatima i ići ukorak s trendovima

FOTO: Shutterstock

Tehnologija napreduje, očekivanja korisnika se mijenjaju, konkurencija raste. Izazovi pred poduzetnicima konstantno se multipliciraju. Pravilno postaviti prioritete i suočiti se s njima nikada nije bilo važnije.

Telegram i Hrvatski Telekom predstavljaju Poslovanje na dlanu, platformu koja otkriva aktualne izazove manjih i srednjih poduzeća u Hrvatskoj te zajedno s našim vodećim stručnjacima i poduzetnicima iz različitih industrija otkriva koji su trendovi i rješenja ključni za uspješno poslovanje u digitalno doba.


Temeljem studije agencije Wilke u kojoj je sudjelovalo više od 500 tvrtki u Hrvatskoj, definirali smo tri stupa digitalnog poslovanja i vodeće izazove u kojima su poduzetnicima potrebna pouzdana rješenja i partneri.

Jedan od njih je i kolaboracija koja obuhvaća i eksternu komunikaciju. Potaknuti rezultatima, za savjete kako je pospješiti u vlastitom poslovanju, obratili smo se stručnjacima i domaćim poduzetnicima koji, zahvaljujući svome iskustvu, imaju najbolji uvid u realno stanje.

Potreba za jednostavnim rješenjima uvijek je prisutna

Naime, prema navedenoj studiji, 30 posto ispitanika iskazalo je potrebu za IT rješenjem koje će im omogućiti jednostavnu kolaboraciju i internu komunikaciju, dok je 35 posto njih potreban jedinstven kanal za eksternu komunikaciju s klijentima i partnerima, neovisno je li riječ o e-mailu, mobilnoj vezi ili nečem sličnom.

Budući da je rad izvan ureda zadržao simpatije i nakon pandemije koronavirusa, 36 posto ispitanika reklo je da im je potrebno pouzdano rješenje koje će svim zaposlenicima omogućiti da aktivno budu uključeni u razne segmente posla, poput sudjelovanja na sastancima, bili oni u uredu ili ne.

Za 41 posto njih ključno je da je zaposlenicima omogućen rad u najnovijim verzijama alata poput dokumenata ili različitih platformi, dok više od polovine smatra da je vrlo korisno i olakšavajuće kada su takvi alati ili upute za njihovo korištenje lokalizirani. Alat koji objedinjuje projekt menadžment i kolaboraciju s ciljem poboljšanja efektivnosti, važan je pak za 31 posto ispitanika.

Podrška na lokalnom jeziku je od velikog značaja

“Mali i srednji biznisi primarno su okrenuti domaćem tržištu i zato su im jako bitni podrška i alati na lokalnom jeziku. Za većinu manjih firmi jezik je barijera prema mnogim poslovnim uslugama koje se nude isključivo preko interneta i uglavnom na engleskom jeziku”, ističe Nikola Vrdoljak, osnivač i direktor komunikacijske i digitalne agencije 404.

Dodaje da su digitalni alati za kolaboraciju iznimno brzo ušli u sve biznise, pritom ne misleći nužno na alate za poslovnu kolaboraciju već na niz komunikacijskih aplikacija.

“Primjer je WhatsApp koji koriste gotovo svi biznisi u Hrvatskoj – od restorana do tvornica. WhatsApp je danas nezamjenjiv u većini poslova i značajno povećava efikasnost, iako kad razmišljamo o poslovanju možda ne razmišljamo o toj aplikaciji”, objašnjava.

Nemojte se bojati eksperimentirati s alatima

Kad firme porastu ili one firme koje se bave specifičnim poslovima gdje je kolaboracija krucijalni dio procesa poput sektora dizajna ili programiranja, dodaje Vrdoljak, korisno je ipak odabrati alate namijenjene poslovnoj kolaboraciji pomoću kojih se lako mogu dijeliti velike datoteke, pratiti što se i kako komuniciralo, imati arhivu i općenito bolje organizirati sam poslovni proces.

Zato i manjim i većim poduzetnicima savjetuje da odmah krenu eksperimentirati s digitalnim alatima. “Koštat će vremena i truda, no i ako pogriješite s alatima, naučit ćete što vam ne treba, a što treba. Uzmite u obzir da drugi eksperimentiraju i uskoro će se pojaviti s boljom ili jeftinijom uslugom ili proizvodom jer konkurencija nikada ne spava”, kaže Vrdoljak.

Isto savjetuje i Dejan Ljuština, osnivač i CEO konzultantske kompanije Vision Partners koja radi s brzorastućim tehnološkim kompanijama u središnjoj i istočnoj Europi. “Koristite sve već razvijene aplikacije za poslovanje, ali jednako tako se ne bojte razviti neku svoju. Može vama uvelike olakšati posao, a kasnije je možete i unovčiti”, dodaje.


Uštedi vrijeme i olakšaj poslovanje

Moj Telekom aplikacija za poslovne korisnike idealno je rješenje za uštedu vremena i olakšavanje poslovanja:

  • jednostavna prijava i lako korištenje
  • pregled mobilnih i fiksnih usluga, paketa i aktiviranih opcija na jednom mjestu
  • aktiviranje novih opcija te nadoplata bonova
  • pregled i preuzimanje računa u digitalnom obliku unazad 12 mjeseci
  • plaćanje računa i slanje knjigovodstvenom servisu
  • ažuran odgovor na sva pitanja i izazove, korisnička podrška u svakom trenu
  • ekskluzivne pogodnosti i popusti

Birajte ono što vam zaista treba

“Primarna funkcija digitalne tehnologije za poduzetnika je njena jednostavnost. Što je jednostavnija usluga koja bolje rješava neki problem, to je veća vjerojatnost da će je većina poduzetnika koristiti i implementirati”, dodaje pak ekonomski stručnjak Vuk Vuković.

Stoga je vrlo važno odrediti koje su osobne potrebe pojedinog poduzetnika jer se, pri izboru digitalnih alata namijenjenih u različite svrhe, prečesto naglašavaju brojne funkcionalnosti koje im ne trebaju, pogotovo malim poduzetnicima, smatra naš sugovornik.

Budite prisutni u digitalnom okruženju

Na vlastitom iskustvu, važnost kolaboracije i komunikacije, shvatila je i poduzetnica Daniela Drčec, vlasnica brenda aDORAble. Ona pak svojim kolegama uvijek savjetuje da prvenstveno iskoriste moć društvenih mreža te da aktivno sudjeluju na onima koje su relevantne za njihovo poslovanje.

“To može pomoći u povećanju vidljivosti i prisutnosti te u privlačenju novih kupaca i ostvarenju jednostavnije komunikacije s klijentima. Obavezno implementirajte sustav e-pošte – izgradite popis e-adresa kupaca kako biste redovito slali relevantne informacije, promotivne ponude ili novosti o vašem poslovanju kroz newsletter“, savjetuje Drčec.

Ponekad će biti teško, ali isplativost je tu

S istim se složila i Iva Pranjić koja stoji iza slavonske destilerije Castrum. “Pokušajte što više personalizirati svoj pristup. Budite aktivni – odgovarajte na komentare, budite ažurni oko odgovaranja na poruke. Pratite trendove i pokušajte biti ukorak s njima, sukladno potrebama i željama vaše ciljane publike”, kaže Pranjić.

Poduzetnicima savjetuje da prate kampanje i aktivnosti koje provode. “Ako neki od rezultata nisu dobri, pokušajte nešto izmijeniti pa pratite rezultate. Nekad se sve to skupa čini jako skupim i kompliciranim, neovisno o tome je li riječ o komunikaciji, kolaboraciji ili nečem trećem. Dok ne shvatite kako to sve funkcionira, bit će teško, ali jednom kada vidite kakve vam sve benefite donosi, samo ćete razmišljati o idućim koracima”, zaključuje.


Sadržaj nastao u suradnji s Hrvatskim Telekomom.