U suradnji s
U suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom

Ova naša tvrtka radi namještaj budućnosti. Njihova dnevna soba lako se pretvori u spavaću, a ormar u kuhinju

Usprkos svim usponima i padanjima nama odustajanje nikad nije bilo opcija, kažu iz tvrtke

FOTO: PIXSELL

Magični izumi, inovativnost, funkcionalnost, dizajn i kvaliteta glavne su odlike namještaja hrvatske tvrtke Dizz Concept. Svojim zanimljivim rješenjima osiguravaju ugodno i zdravo radno okruženje, a male prostore pretvaraju u predivne i praktične domove. Tako su i nastali neki od njihovih slavnih projekata, poput pop-up kuhinje Pia, Office Shell ureda ili inovacije MOVI. Uspjeh nije stigao preko noći jer je sama tvrtka osnovana davne, i ratne, 1992. godine.

“Tada se vidjelo da velike tvrtke propadaju, a oni koji su imali iskustva i poduzetničkog duha osjetili su da tu mogu nešto napraviti”, priča Alenka Kostanjević Špiljarić, menadžerica tvrtke i supruga arhitekta Darka Špiljarića, vlasnika i osnivača Dizz Concepta. Nekoć direktor projektnog biroa u bivšoj državi početkom rata odlučio se baciti u poduzetničke vode i osnovao vlastitu tvrtku INKEA.

“Krajem devedesetih bilo je vrlo nestabilno, kasnilo se s plaćanjima i više od godine dana, banke nisu davale kredite, a ako biste kredit i dobili, kamata je iznosila više od 20 posto. Tako se 2000. godine banka u kojoj smo imali kredit ugasila, a veliki polog su zadržali. No svakoj krizi dođe kraj pa je tako bilo i s ovom”, priča Špiljarić te dodaje da se nakon 2000. godine situacija stabilizirala i plaćanja su postala urednija pa su tada kupili zemljište i izgradili tvornicu.

Primarno usmjerenje – proizvodnja namještaja

Tvrtka je pretežno proizvodila uredski namještaj koji je dobivao nagrade na brojnim izložbama i sve je neko vrijeme išlo sjajno. No, onda su se posljedice krize 2009. godine prelile i na njih – smanjene su narudžbe, prepolovljen je broj zaposlenih. “Mi koji smo ostali mjesecima smo primali minimalnu plaću. Nakon osam mjeseci uspjeli smo se s uredskog prebaciti na druge vrste namještaja, pronaći nove klijente i ponovno smo stali na noge”, kaže.

Budući da ime INKEA podsjeća na švedskog giganta IKEU, promijenili su ga u Dizz Concept, a 2015. su izašli na svjetsko tržište i s inovativnom kuhinjom Pia koja je osvojila niz prestižnih nagrada. Među njima je i International Innovation Award – Best of Best, koju su osvojili u konkurenciji najvećih proizvođača kuhinja, a na velikom sajmu Living Kitchen u Kolnu proglašeni su za nositelja trenda.

Pia je pop-up kuhinja prvenstveno namijenjena malim stanovima i uredima. Zbog uštede prostora i jednostavnosti oblikovanja interijera posebno je omiljena i u turističkim objektima. Otvaranjem dvokrilnog ormara s ugrađenim televizorom pretvori se u potpuno opremljenu kuhinju.

08.11.2021., Zagreb - Dizz Concept.
PIXSELL

Okrenuti izvozu diljem svijeta

Nakon uspjeha na sajmovima i izložbama Dizz Concept je počeo izvoziti u dvadesetak zemalja Europe, Tajvan, Hong Kong, Singapur, SAD, Kanadu. Prepoznati su, naravno, i na hrvatskom tržištu te su opremali prostore u nekim od naših najvećih tvrtki, poput Zagrebačke banke, INA-e, Ericsson Nikola Tesle, Nove TV, Končara, HEP-a, Nacionalnih parkova i Parkova prirode i mnogih drugih.

Otišli su i korak dalje osmislivši MOVI – sistem u kojem se prostorija brzo i lako transformira iz dnevne u spavaću sobu bez gubitka udobnosti. Glavna komponenta ovog sistema su pomični kabineti koji pružaju dovoljno prostora za pohranu u malim stanovima.

Tvrtka je dva puta nominirana za Zlatnu kunu u kategoriji najuspješnije inovacije. No nakon velikog uzleta, ponovo je uslijedio pad jer je 2020. pandemija zaustavila lansiranje novog proizvoda na svjetsko tržište.

Modularno rješenje za moderne urede

U pitanju je Office Shell – ured koji rješava sve probleme open space ureda. Zahvaljujući njemu zaposlenicima je omogućen individualizirani rad na mjestima s mnogo ljudi jer suzbija buku u otvorenim prostorima te omogućuje socijalnu distancu, što se pokazalo iznimno učinkovitim u vrijeme pandemije. Iako je Office Shell bio izabran za nastup u kategoriji namještaja budućnosti na sajmu Orgatec 2020 u Kölnu do toga nije došlo jer su zbog pandemije svi sajmovi otkazani. Istovremeno se dogodila i turistička kriza na svjetskom nivo pa veliki projekti, u sklopu kojih je kuhinja PIA trebala biti dio opreme turističkih smještajnih kapaciteta, nisu realizirani. Usprkos tome, zahvaljujući povoljnom HAMAG BICRO kreditu, tvrtka nije osjetila veće financijske probleme te čeka završetak pandemije da bi nastavila tamo gdje je stala.

“Idealno je biti poduzetnik u idealnoj situaciji, no situacija je rijetko kada idealna. Poduzetništvo ti omogućuje da upravljaš svojim vremenom i životom, no ipak nije sve u tvojim rukama. Koliko god je potrebno uzeti stvar u svoje ruke, uspjeh ne ovisi samo o tebi. Nagovaram mlade ljude da idu u poduzetništvo, no nadam se da će im biti lakše nego nama i da su ti početni hrvatski problemi s kojima smo se mi morali nositi biti u budućnosti riješeni. Više nema toliko puno naglih promjena kakvih je bilo ranije”, kaže Špiljarić te savjetuje onima koji duboko u sebi osjećaju da bi trebali biti poduzetnici, da to svakako i učine.

PIXSELL

Najveći uspjeh: globalno prepoznavanje

Svojim najvećim uspjehom u Dizz Conceptu smatraju to što su se etablirali na svjetskoj karti dizajnerskih tvrtki, no kada bi kretali ispočetka neke stvari bi drugačije napravili. “Iz današnje perspektive, u otvaranje vlastite tvrtke krenuli bismo nešto kasnije. Krajem devedesetih situacija je bila previše nestabilna za poduzetništvo. Puno se radilo, novac se nije vrtio, a pravila poslovanja nisu bila jasno definirana. No to je uobičajena situacija nakon svakog rata. Čini mi se da smo tada ipak bili previše entuzijastični.”

Proizvodi tvrtke Dizz Concept dio su hrvatske proizvodnje, koju Hrvatska gospodarska komora već godinama podupire, a imaju i oznaku “Hrvatska kvaliteta” . Oznaka je namijenjena proizvodima i uslugama koji udovoljavaju višoj razini kvalitete od one koja je utvrđena zakonodavnim okvirom i normativnim kriterijima. Ona je priznanje hrvatskom proizvođaču te jamstvo potrošaču da je proizvod pri vrhu kvalitete u svjetskoj ponudi. Kako bi izašla u susret poduzetnicima Hrvatska gospodarska komora je kreirala i novi projekt Digitalna komora u sklopu kojeg online mogu doći do informacija vezanih za osnivanje tvrtki, različite zakone i propise, natječaje te izlagačke sajmove, kao i različitih savjeta koji će im olakšati snalaženje u administraciji i opstanak na tržištu.

“Poduzetništvo čovjeka nauči prepoznati poslovne prilike te putem stekne mnoštvo vještina koje drugi ljudi nemaju. Ne sam zato jer to želiš, već jer moraš namjerava li opstati. Usprkos svim usponima i padanjima nama odustajanje nikad nije bilo opcija. Opstali smo u velikoj mjeri zbog vlastitog inata i spremnosti da se borimo do kraja”, zaključuje Špiljarić.


Vaš putokaz do cilja

Platforma Digitalnakomora.hr namijenjena je poduzetnicima svih veličina i poslovnog iskustva. Sadrži čitav niz modula za pokretanje i razvoj poslovanja: edukativne vodiče i hodograme, alat za izradu poslovnog plana, pomoć iskusnog savjetnika, bazu izvora financiranja i sajmova, alate za istraživanje konkurencije i informacije o poslovanju na međunarodnom tržištu. Platforma je posve besplatna za sve članice Hrvatske gospodarske komore.


Sadržaj nastao u suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom.