FOTO: Privatni album/TMG CREATIVE

Tri uspješne poduzetnice o poslovnom rastu i digitalnim rješenjima u ordinaciji, učionici i beauty centru

Danijela, Ivana i Karmela su investirale u digitalizaciju poslovanju i slažu se da im je to bila najpametnija odluka

Tri uspješne poduzetnice o poslovnom rastu i digitalnim rješenjima u ordinaciji, učionici i beauty centru

Danijela, Ivana i Karmela su investirale u digitalizaciju poslovanju i slažu se da im je to bila najpametnija odluka

FOTO: Privatni album/TMG CREATIVE

Tehnologija napreduje, očekivanja korisnika se mijenjaju, konkurencija raste. Izazovi pred poduzetnicima konstantno se multipliciraju. Pravilno postaviti prioritete i suočiti se s njima nikada nije bilo važnije.

Telegram i Hrvatski Telekom predstavljaju Poslovanje na dlanu, platformu koja otkriva aktualne izazove manjih i srednjih poduzeća u Hrvatskoj te zajedno s našim vodećim stručnjacima i poduzetnicima iz različitih industrija otkriva koji su trendovi i rješenja ključni za uspješno poslovanje u digitalno doba.


Danijela je svoju ordinaciju otvorila prije pet godina, Ivana je svoju platformu pokrenula prije devet, a Karmela je svoj centar prije 17 godina. Svakoj se od njih u međuvremenu otvorio cijeli svijet novih digitalnih rješenja radi kojih su ostvarile ozbiljan poslovni rast.

Od digitalnih kanala za komunikaciju poput WhatsAppa i maila, do nišnih rješenja poput softvera za dijagnostiku, ispričale su nam bez kojih digitalnih alata danas ne bi mogle zamisliti svoje poslovanje, što im je ključno u njihovom odabiru, za koje zadatke preferiraju novi ili stari način rada i zašto je digitalizacija važna i za samo iskustvo korisnika.

Digitalna stomatologija za što veću kvalitetu usluga

Danijela Hajdinjak Prihić doktorica je dentalne medicine i radi od 2009. godine. Nakon desetak godina rada u sustavu zdravstva, 2018. godine je pokrenula svoju ordinaciju u Bjelovaru. Glavne djelatnosti su joj estetika lica i ortodoncija, trenutno ima četiri zaposlene osobe, a sve je započela sa željom da pacijentima omogući kvalitetnu dijagnostiku i rendgen.

Fokusirajući se na digitalnu stomatologiju modernog vremena, Danijela u svome radu koristi niz uređaja, platformi i softvera koji joj omogućavaju kvalitetan rad. Tako, primjerice, u ordinaciji ima RTG ortopan, uređaj za intraoralne slike, CBCT uređaj za 3D dijagnostiku, softver za implantologiju, intraoralni skener i brojna druga rješenja.

“Postoji svojevrsni vodič za liječenje po kojem se odrađuje čitav proces, dok moderna tehnologija pritom pomaže u dijagnozi i samom liječenju. Na primjer, 3D snimka nam daje uvid u to koliko je široka kost ili kolika je udaljenost od živca, što nadalje pomaže u određivanju idealne veličine implantata. Sve stavke mogu se digitalno skenirati i spojiti, a dizajn se može izraditi u posebnom softveru”, objašnjava.

Danijela Hajdinjak Prihić odlučila je u svoju ordinaciju uvesti digitalnu stomatologiju Privatni album

Važno je imati tehničku podršku u svakom trenu

Sve navedene softvere i uređaje nabavlja putem distributera. Najčešće su to velike stomatološke tvrtke koje imaju svoje softvere za dijagnostiku i liječenje pa kao njihova korisnica Danijela ima uvijek dostupnu tehničku podršku. To joj je, uz kvalitetu uređaja i programa, najvažnije u odabiru partnera jer ukoliko ne može uspostaviti dobru dijagnozu, uzalud joj je svaki sljedeći korak.

“Digitalna stomatologija danas je u potpunosti drugačija od onoga što sam učila na fakultetu ili u školi. Imala sam osjećaj kao da učim stomatologiju ispočetka, stoga mi je profesionalna podrška jako važna”, kaže Danijela.

Digitalne alate koristi i u komunikaciji te praćenju klijenata, a kartoteka je samo jedan od njih. Riječ je o digitalnom arhivu dokumenata pacijenata – ondje se nalaze zdravstveni kartoni, sve važne informacije, tijek liječenja, problemi i slično.

Digitalni arhiv kartona pacijenata pun je pogodak

“Dok pacijent sjedi na stomatološkoj stolici, u realnom vremenu može vidjeti svoje snimke, nalaze ili napredak u liječenju. Primjerice, kod fiksnih aparatića, kada pacijent može vizualno usporediti prvotno stanje i to kako njegovi zubi izgledaju nakon godinu dana nošenja, to ih oduševi”, dodaje Danijela.

S pacijentima i svojim zaposlenicima komunicira pak putem e-maila, WhatsAppa ili Vibera, no preferira telefonsko naručivanje jer je to najbrži i najjednostavniji način za uskladiti termine. Jedan od posljednjih izazova bilo joj je uređivanje mrežne stranice jer ju je, naime, mijenjala već četvrti put. Uvijek joj je, kaže, bila nedovoljno informativna i pregledna, nedostajali su određeni alati i mogućnosti. Ali uskoro će i taj izazov riješiti.


Jednim korakom do web-shopa ili web-stranice

Uz uslugu Digitalno poslovanje na jednostavan način unaprijedi svoj posao:

  • kreiranje web-stranice u skladu s vašim vizualnim identitetom
  • SEO optimizacija sadržaja
  • hosting web-stranice
  • održavanje web-stranice i korisnička podrška
  • izrada web-shopa – automatizirane online trgovine koja radi 24 sata
  • kontinuirano praćenje posjećenosti web-shopa
  • analiza kupaca i praćenje popularnosti proizvoda
  • olakšana automatizacija i interakcija s korisnicima

Online multimedijalna platforma za učenje stranih jezika

Ivana Akrap Antić je pak poznata po svojoj školi stranih jezika za djecu Fun2Learn. Pokrenula ju je u Splitu prije devet godina potaknuta vlastitom djecom. Kao svojevrsno proširenje škole, osmislila je online multimedijalnu platformu na kojoj se nalaze materijali koje koriste nastavnici iz cijelog svijeta. Sve te nastavne listiće, bojanke, didaktičke igrice za videe, pjesmice te crtiće po temama osmišljava sama, a trenutno ih bilo tko može preuzeti besplatno.

Upotreba pametne tehnologije predstavlja vrlo važan segment poslovanja. “Izdavači su u pravilu spori i tromi kada su u pitanju nove tehnologije, dok su edukatori koji, primjerice, objavljuju sadržaje na YouTubeu brzi, prilagodljivi i strašno napreduju u pogledu kvalitete. Zato sam odlučila kombinirati jedno i drugo”, objašnjava Ivana.

Digitalne igre olakšavaju edukaciju

Što se tiče tehnološke strane izrade materijala, dodaje, bila je to metoda pokušaja i pogrešaka. Sve je to radila u hodu sa svakodnevnim poslom, dok je mrežnu stranicu osmislila u suradnji s developericom u WordPressu. “Na moju sreću, platforma je intuitivna i user friendly – sve uploadam sama i optimiziram za web tražilice, a developerica je odgovorna za održavanje stranice”, dodaje Ivana.

Poslovanje uopće ne može zamisliti bez digitalnih rješenja, a vjeruje da je danas tako u gotovo svakoj branši. “Bez interneta sam slijepa i gluha, s klijentima komuniciram putem e-maila i WhatsAppa. Također, ne znam što bih bez Microsoft Officea, WordPressa, YouTubea, web-stranica za royalty-free slike te programa i alata za crtanje i uređivanje slika”, nabraja.

Svakodnevni poslovi oko upisa i evidencije polaznika su joj na računalu. Što se digitalnih rješenja u nastavi tiče, dodaje, sa starijom djecom neizostavne su digitalne igre. “Nekada sam sama izrađivala igre za pametnu ploču, primjerice Memory u PowerPointu, ali sada ima fantastičnih online alata za izradu interaktivnih igara, kao i gotovih igara pa je u tom smislu sve puno lakše i dostupnije”, ističe Ivana.

Ivana Akrap Antić za edukaciju najmlađih koristi digitalne igre, a nastavne materijale dijeli diljem svijeta Privatni album

Neka ti ured bude gdje god poželiš

Uz uslugu Moj digitalni ured obavljaj svoje obaveze bez ikakvih prepreka:

  • kvalitetan poslovni laptop s Windows operativnim sustavom, antivirusnom zaštitom i jamstvom
  • SIM kartica s 20 GB internet prometa mjesečno
  • IT podrška dostupna u svakom trenu
  • mogućnost odabira različitih paketa ovisno o potrebama poslovanja
  • mogućnost korištenja Microsoft 365 usluga

Iskustvo stečeno u 17 godina rada

Posljednjih 17 godina, Karmela Bali je vlasnica medicinsko-estetskog studija Vital u Čakovcu, kroz koji je prošlo na tisuće žena. Nakon završene medicine, išla je na akademiju i edukacije na Beverly Hillsu, a strast prema estetici i medicini ponukala ju je na otvaranje vlastitog biznisa. Njezin salon tako je postao ordinacija za estetsko-medicinske tretmane koja na raspolaganju ima vlastitog dermatologa za potrebe savjetovanja i pomoći.

“Najpoznatiji tretmani nisu uvijek bili oni koji, uz ljepotu, potiču na zdravlje kože kao što je to slučaj danas. Prije su žene bile više fokusirane na izgled kože i traženiji su bili tretmani koji su nedostatke samo prikrivali umjesto da ih liječe. Svijest je danas puno veća i čini mi se da zadnjih godina većina klijentica nakon izlaska iz Vitala želi imati zdraviju kožu”, kaže Karmela.

Kada je krenula 2006., bez baze klijenata, oglašavanje preko jeftinih alata poput društvenih mreža nije bilo moguće. “Trebalo se osloniti na preporuku i reklamu ‘od usta do usta’ ako niste htjeli plaćati oglašavanje u tiskanim medijima”, prepričava Karmela. To joj je, pritom, najbolji i najjednostavniji primjer za objasniti koliko joj je digitalizacija danas olakšala posao.

Karmela Bali s poslovanjem je krenula 2006, kada se pojedine digitalne mogućnosti nisu mogle ni zamisliti Privatni album

Direktna komunikacija s klijentima

Instagram, Facebook i ostale društvene mreže glavni su joj saveznici u promoviranju njenih usluga, ali i odlični kanali za komunikaciju s klijentima, savjetovanje, prezentiranje rezultata medicinskih terapija i slično.

Pritom joj je od velike koristi i interaktivna mrežna stranica putem koje joj se pacijenti mogu direktno obratiti – zatražiti savjet, naručiti se na pregled ili pojedini tretman, a ujedno se i informirati na blogu ‘Zdravi kutak’ -u kojemu Karmela dijeli svoje savjete i recepte.

“Svakome tko pokreće posao u bilo kojoj branši, uvijek savjetujem da je nužno imati dobro razrađen početni plan i točno znati koju poruku želi prenijeti klijentu ili kupcu”, kaže Karmela dodajući kako nam upravo digitalni alati i platforme danas to uvelike pojednostavljuju te pružaju razne mogućnosti koje je prije bilo teško i zamisliti.


Uštedi vrijeme i olakšaj poslovanje

Moj Telekom aplikacija za poslovne korisnike idealno je rješenje za uštedu vremena i olakšavanje poslovanja:

  • jednostavna prijava i lako korištenje
  • pregled mobilnih i fiksnih usluga, paketa i aktiviranih opcija na jednom mjestu
  • aktiviranje novih opcija te nadoplata bonova
  • pregled i preuzimanje računa u digitalnom obliku unazad 12 mjeseci
  • plaćanje računa i slanje knjigovodstvenom servisu
  • ažuran odgovor na sva pitanja i izazove, korisnička podrška u svakom trenu
  • ekskluzivne pogodnosti i popusti

Sadržaj nastao u suradnji s Hrvatskim Telekomom.