Nekad je nužno odabrati stranu

Airbus je upravo patentirao avion koji može od New Yorka do Londona doći za sat vremena (brže od zvuka)

Zrakoplov bi pokretale tri vrste motora, a uzlijetao bi okomito

FOTO: YouTube

Američki ured za patente odobrio je Airbusov zahtjev za patentom “ultrabrzog zrakoplova i srodnih metoda zračnog kretanja”. Konkretno, Airbus je patentirao avion koji može letjeti nadzvučnom brzinom. Iz te tvrtke očekuju da bi avion mogao letjeti brzinom od 4,5 Macha, što je četiri i pol puta brže od zvuka.

To znači da bi zrakoplov Airbusa mogao od Londona do New Yorka stići za samo jedan sat. Primjerice, danas umirovljenom Concordeu trebalo je za istu relaciju tri i pol sata. Konvencionalnim avionima, kao što je Airbusov A330, za prelazak Atlantika potrebno je sedam do osam sati, piše Business Insider.

Let na visini od 30 kilometara

Novi avion trebale bi pokretati tri različite vrste motora, u sekvencijalnom slijedu, a koji bi ga pogonili do brzine koja doseže gotovo 5000 km/h. Za polijetanje bi koristio dva turbomotora ispod trupa te raketni motor montiran straga. Polijetao bi okomito, poput space shuttlea, a neposredno prije no što bi dosegnuo brzinu zvuka, turbomotori bi se uvukli u trup aviona te bi dalje letio uz pomoć raketnog motora, i to do visine iznad 30 kilometara.

Na toj bi se visini i raketni motor ugasio i uvukao u trup. Zatim bi dva mlazna motora na krilima pokrenula zrakoplov do maksimalne brzine od 4,5 Macha. Airbus predlaže da oni budu pogonjeni različitim oblicima vodikova goriva.

Vojna i civilna primjena

Tvrtka vjeruje da bi novi zrakoplov mogao imati i civilnu i vojnu primjenu. Kao civilni avion, mogao bi funkcionirati kao privatni zrakoplov ili nuditi prijevoz za do 20 putnika. U slučaju da ima vojnu primjenu, mogao bi prevoziti specijalne snage ili izviđati. Osim toga, Airbus je predložio i varijantu letjelice koja bi nosila elektromagnetsko oružje za precizne udare na željene ciljeve.

Vjerojatno ovaj avion nikad neće ući u masovnu proizvodnju, ali tehnologija koja je patentirana jednako će tako vjerojatno naći svoju primjenu u drugim Airbusovim – manje ekstremnim – letjelicama.