Američka obalna straža ima ozbiljnih problema s lažnim dojavama. Pokušat će ih riješiti prepoznavanjem glasa

Pozivi preko radijskih kanala ne ostavljaju nikakve informacije o pozivatelju

FOTO: AFP

Američka Nacionalna obalna straža u zadnje vrijeme sve se češće suočava s vrlo ozbiljnom prijetnjom, tzv. prank pozivima. Tijekom posljednjih nekoliko mjeseci gotovo je svakoga dana poplavljena brojnim lažnim pozivima. Budući da zaposlenici svaki poziv moraju tretirati ozbiljno, i na svakog odgovoriti, ponekad se događa da zbog lažnog poziva bespotrebno podižu helikoptere ili šalju ljude na teren, donosi The Verge.

“Svakoga dana primamo sve više lažnih dojava”, kaže narednik Gianfranco Palomba. On smatra kako pojedini pozivatelji naprave do desetak poziva različitog sadržaja. To najčešće čine preko VHF radijskih kanala, odnosno pomorske inačice broja 911. Međutim, za razliku od broja 911, pozivi preko radijskih kanala ne ostavljaju nikakve informacije o pozivatelju.

Nove metode identifikacije

Zbog toga se djelatnici Nacionalne obalne straže nadaju da će se uskoro osmisliti efikasan način identifikacije pozivatelja uz pomoć posebne metode prepoznavanja glasa. Svjesni su da na temelju ove metode neće moći izdati nalog za uhićenje pozivatelja, jer ova metoda identifikacije ne predstavlja sudski dokaz, ipak se nadaju da će barem moći prepoznati one koji učestalo šire lažnu uzbunu.

Prvi eksperimenti, pomoću kojih se pokušao prepoznati glas u prošlosti su se izvodili u laboratorijima tvrtki Bell i Darpa. U posljednje vrijeme znanstvenici istražuju metode prepoznavanja glasa u sklopu projekata Siri i Cortana. Forenzičari FBI-a i američkih obavještajnih službi preko glasa mogu ustanoviti približnu starosnu dob pozivatelja i vrstu prostorije iz koje je poziv upućen. Mađutim, identifikacija pozivatelja je gotovo nemoguća.

Poziv mora trajati barem 40 sekundi

Tvrtka Nuance osmislila je glasovne biometrijske sustave koji mogu izbaciti glasovni ispis, koji može poslužiti za identifikaciju pozivatelja, ali to je moguće samo ukoliko poziv traje barem 40 sekundi. Ovi sustavi koriste se u nekoliko američkih banaka i drugih financijskih institucija.

“Svi ljudi pričaju na različit način. Na naš govor ne utječe isključivo veličina i oblik grkljana, nego i okruženje u kojem smo odrasli, ali i naša osobnost”, objašnjava inženjerka Brett Beranek iz tvrtke Nuance. Pojedine državne agencije također pokušavaju osmisliti tehnologiju koja može identificirate pozivatelje.

Utvrđivanje spola i godina pozivatelja

Ovi sustavi vjerojatno neće pomoći Nacionalnoj obalnoj straži koja najčešće prima pozive znatno krače od 40 sekundi. Profesorica Rita Singh, koja istražuje lažne pozive od 2014. godine, tvrdi kako za sada uz pomoć glasa može ustanoviti isključivo spol i godine pozivatelja. “Nacionalnoj obalnoj straži velike probleme stvaraju ljudi koji tijekom poziva mijenjaju glas”, objašnjava profesorica Singh.

Djelatnici Nacionalne obalne straže tvrde da bi bili zadovoljni kada bi uz pomoć napredne tehnologije barem mogli ustanoviti osobu koja ponavlja lažne pozive. Na taj način će način identitet pozivatelja ostati skriven. “On će možda proći nekažnjeno, ali mi barem nećemo bespotrebno reagirati na njegove glupe šale”, objašnjava Palomba.