Bivši šef Audija proglašen krivim u gigantskoj aferi s emisijama dizelskih goriva. Mora platiti više od milijun eura

Skandal s ispušnim plinovima dizelaša otkriven je 2015. godine

Rupert Stadler, former CEO of German car manufacturer Audi, waits for the verdict in his trial over the 'Dieselgate' emissions-cheating scandal that rocked parent company Volkswagen, at a district court in Munich, southern Germany, on June 27, 2023. The court handed ex-Audi boss Rupert Stadler a suspended sentence of one year and nine months and a fine of 1.1 million euros ($1.2 million) over his role in the "dieselgate" fraud scandal. (Photo by Matthias Schrader / POOL / AFP)
FOTO: AFP

Okružni sud u Münchenu osudio je bivšeg šefa Audija Ruperta Stadlera na uvjetnu zatvorsku kaznu od godinu i devet mjeseci, proglasivši ga krivim za prijevaru u dugotrajnom suđenju o emisijama dizelskih goriva. Njegova dva suoptuženika, bivši voditelj razvoja motora Wolfgang Hatz i bivši vodeći inženjer identificiran samo kao P., također su dobili uvjetne kazne za prijevaru.

Kazne još nisu pravomoćne, a sva trojica optuženih priznala su krivnju. Ovo su prve kaznene presude u Njemačkoj u skandalu s ispušnim plinovima dizelaša otkrivenom 2015. godine, koji je uzdrmao čitavu automobilsku industriju i napravio milijarderske štete.

Hatz i P. priznali su da su manipulirali dizelskim motorima koji su prošli testove emisije u kontroliranim uvjetima, ali su ispuštali više dušikovih oksida nego što je dopušteno pri normalnoj uporabi na cesti. Stadler je priznao da je prekasno zaustavio prodaju manipuliranih automobila.

Novčana kazna od preko milijun eura

Državni odvjetnik već je pristao na uvjetne novčane kazne za Stadlera i P. u sklopu nagodbe na suđenju, ali je u slučaju Hatza tražio zatvorsku kaznu bez uvjetne kazne. Stadler se suočava s kaznom od 1,1 milijun eura, dok bi Hatz morao platiti 400.000 eura, a P. 50.000 eura.

Stadler je priznao da nije uspio zaustaviti softver za varanje u vozilima prodanima u Europi nakon što je skandal prvi put izbio u Sjedinjenim Državama 2015. Priznao je da nije intervenirao nakon što je postao svjestan manipulacije testovima emisija.

Ostala dvojica optuženih suočena su s težim optužbama da stoje iza manipulacija na velikim dizelskim motorima za Audi, Volkswagen i Porsche.