Bolnica tvrdi da u slučaju Budak nije bilo ni jedne greške: 'Nije nam jasno zašto nije došla po nalaz toliko dugo'

Uputili su joj ljudsku ispriku ako je došlo do greške u komunikaciji, ali kažu da sustav funkcionira

FOTO: N1

Povjerenstvo za unutarnji nadzor i kontrolu rada KBC-a Sestre milosrdnice održava konferenciju za novinare na kojoj javnost obavještava o rezultatima nadzora oko slučaja odvjetnice Line Budak, koja tvrdi da joj sedam mjeseci nije rečeno da ima rak.

Povjerenstvo bolnice se upoznalo s pritužbom pacijentice, očitovanjima zdravstvenih djelatnika koji su sudjelovali u njezinom liječenju te kompletnom medicinskom dokumentacijom. Nakon detaljnog uvida u svu dostavljenu dokumentaciju Povjerenstvo je donijelo zaključke koje su sad prezentirali.

Pacijentica je dobila jasne upute

“Povjerenstvo je utvrdilo da nije bilo grešaka te da je pacijentica dobila jasne upute. Praksa je pokazala kako je način preuzimanja nalaza u redu”, rekao je danas ravnatelj bolnice Davor Vagić.

“Iako je to prvi i zasad jedini slučaj, smatramo da je potrebno raditi na ukupnom procesu unapređenja sustava. KBC Sestre milosrdnice dostavio je Ministarstvu zdravstva cijelu dokumentaciju”, rekao je. “Nažalost, u ovom je slučaju došlo do neželjene odgode pa smatramo da je potrebno raditi na protokolu dostave nalaza”, dodao je.

Isprika zbog komunikacije

Uputio je i, kako je rekao, ljudsku ispriku ako je došlo do greške u komunikaciji, no nije uputio i ispriku zbog greške sustava jer smatra da sustav funkcionira. Naglasio je kako je od 1100 nalaza biopsije u proteklom razdoblju samo jedna nepodignuta, no rekao je da bolnica radi na tome da ne bude niti jedan nepodignut nalaz.

“Naglašavam da joj želimo uspješnost u liječenju”, rekao je dalje i naglasio još jednom da je sukus nadzora taj da se nije našla stručna greška. “Ali pokušat ćemo unaprijediti načine komunikacije s pacijentima”.

Na novinarsko pitanje zašto Budak sedam mjeseci nije došla do doktora Rotha odgovorio je: “Ja vam to ne mogu reći. Ja i dalje stojim iza toga da liječnik treba priopćiti pacijentici nalaz. Ja ne znam zašto ona nije došla do kolege Rotha sedam mjeseci”, kazao je. Nekoliko je puta ponovio da je Budak imala jasnu uputu da se javi liječniku.

Ali bez isprike zbog sustava

Na pitanje zašto mu je tako teško ispričati se za način na koji sustav funkcionira rekao je kako pacijenti isto imaju odgovornost. “Ali baš radi ovoga što ste rekli, mi ćemo iz ovoga slučaja vidjeti kako unaprijediti sustav.”

Na pitanje novinara je li moguće da bolnica nazove pacijenta i javi mu da je nalaz gotov, Vagić odgovara kako će pokušati napraviti automatizirani sustav koji će obavještavati pacijente o tome da su njihovi nalazi gotovi.

“Mi za neke stvari uvodimo sustav obavještavanja, s tim se počelo i prije svega ovoga. Obavještavanja kod nas funkcioniraju, a sad će se proširiti i na ovaj dio”, kazao je Vagić i još jednom ponovio da se pacijentici ispričao na pogrešci u komunikaciji.