Broj žrtava željezničke nesreće u Indiji popeo se na 142, više od 200 ljudi je ozlijeđeno

Nesreća u državi Uttah Pradesh najteža je u Indiji od 2010.

Rescue worker and onlookers stand near the wreckage of the train on the damaged tracks where a train derailed near Pukhrayan in India's Kanpur district on November 21, 2016.
Emergency workers raced to find any more survivors in the mangled wreckage of an Indian train that derailed on November 20, killing at least 120 people, in the worst disaster to hit the country's ageing rail network in recent years. / AFP PHOTO / SANJAY KANOJIA
FOTO: AFP/AFP

Indijski spasioci završili su pretragu olupine vlaka koji je u nedjelju iskočio iz tračnica i odnio u smrt najmanje 142 ljudi, dok ih je više od 200 ozlijeđeno.

Nesreća u državi Uttar Pradesh najteža je željeznička nesreća u Indiji od 2010. i ponovno je otvorila pitanje loših sigurnosnih standarda na državnoj željeznici koju svakodnevno koriste milijuni Indijaca.

Završila potraga za preživjelima

Policija je izvijestila da su spasilačke službe završile potragu za preživjelima u 14 vagona koji su iskočili s tračnica u nedjelju rano ujutro dok je većina od 500 putnika spavala.

Prema lokalnim medijima vlak je prevozio brojne obitelji koje su zajedno putovale, najčešće u rodna mjesta na vjenčanja, jer je sada sezona vjenčanja u Indiji na vrhuncu. Indijski premijer Narendra Modi izrazio je na Twitteru “neizrecivu bol” zbog te tragedije.

Brojni nedostaci željezničke mreže

Indijska željeznička mreža, jedna od najvećih na svijetu, ima teških sigurnosnih nedostataka, ali vlakovi su najvažnija prijevozna sredstva koja omogućuju pokrivanje velikih udaljenosti u toj golemoj zemlji, bez obzira na zrakoplovne linije.

Najveća nesreća indijskih željeznica dogodila se 1981. kad je vlak pao u rijeku pri čemu je poginulo 800 osoba. Prema vladinom izvješću iz 2012. blizu 15.000 osoba svake godine smrtno strada u željezničkim nesrećama, a autori ankete te podatke nazivaju masakrom.

Modijeva vlada obećala je uložiti 137 milijarda dolara tijekom pet godina u modernizaciju i sigurnost željeznica.