Čini se da neki prijevoznici nabijaju cijene: Učenički prijevoz poskupio 200 posto otkad ga financira država

Cijene karata dogovara lokalna samouprava s autoprijevoznicima

15.9.2009.,Zagreb,Brdovec - Ucenici na stajalistu u Brdovcu cekaju autobus koji ih vozi u skolu u Zapresic
 Photo: Patrik Macek/Vecernji list
FOTO: Patrik Macek/Vecernji listPIXSELL

Vlada je u zadnji čas pronašla u proračunu novac da se prijevoz učenika i dalje subvencionira po istom principu kao i do sada, barem do kraja ove školske godine, a nakon toga će se uvesti imovinski i dohodovni cenzus, no morala bi se promijeniti još jedna stvar. Kako piše Jutarnji list, Ministarstvo znanosti i obrazovanja najavljuje da će detaljno analizirati je li novac koji država godišnje izdvaja za prijevoz srednjoškolaca racionalno trošen.

Država, naime, socijalno ugroženim obiteljima plaća puni iznos cijene karte, dok svim ostalim srednjoškolcima čija je kuća udaljena više od pet kilometara od škole sufinancira 75 posto mjesečne karte autobusa ili vlaka. Po podacima resornog ministarstva, sufinancirani prijevoz koristi oko 72.800 srednjoškolaca, a na temelju socijalnog statusa potpuno se financira za 1400 đaka. Za to je prošle godine iz proračuna izdvojeno 325 milijuna kuna, a za ovu godinu bilo je predviđeno 94 milijuna manje.

Sindikalci upozoravaju

Cijene karata dogovara lokalna samouprava s autoprijevoznicima. Pri tome predsjednik Školskog sindikata Preporod Željko Stipić upozorava na bitan detalj kojim se, kaže, malo tko bavi.

“To je nabijanje cijena prijevoza. Ispada da je smanjenje razdjela za prijevoz srednjoškolaca zavjera protiv školstva, no činjenica je da su cijene prijevoza otkad ih je počela plaćati država podignute za 150 do 200 posto”, upozorava Stipić, navodeći dva primjera. Đačka karta Vrbovec – Zagreb košta 1900 kuna, a Vrbovečka Dubrava – Vrbovec, međusobne udaljenosti oko 9 kilometara, 1100 kuna.

Željko Stipić
Željko Stipić PIXSELL

“To je potpuno suludo, a nikoga to ne zanima, i to zato što država plaća pa koga briga. Nitko se ne pita kako se 100 milijuna kuna za prijevoz popelo na 300 milijuna, no to je očiti dokaz kako mi Hrvati doživljavamo Hrvatsku: kao kasicu-prasicu pa tko se uspije bolje namiriti”, kritizira Stipić i zaključuje da je prijevoz naprosto postao preskup.

Nagli skokovi cijena

Godine 2007. cijena prosječne autobusne karte za srednjoškolca iznosila je 447 kuna, da bi u prvoj polovici 2009. dosegnula 568 kuna. Tada je država, međutim, podmirivala cijene prijevoza samo za učenike prvih i drugih razreda.

Ministarstvo je 2013. baratalo iznosom od prosječnih 600 kuna. Još tada su uočili slučajeve da je autobusna karta za učenika koštala 1300 kuna mjesečno, a karta za vlak za istu relaciju – 300 kuna.