Nekad je nužno odabrati stranu

Coca-Cola plaća znanstvenike koji govore da problem debljine nema veze ni s hranom niti s pićem

Zdravstveni stručnjaci kažu da ova poruka dovodi ljude u zabludu

FOTO: prtscr

Coca-Cola, najveći svjetski proizvođač gaziranih napitaka, podupire novo, “znanstveno utemeljeno” rješenje krize pretilosti: za održavanje zdrave težine trebamo više vježbati i manje razmišljati o smanjenju kalorija.

Tvrtka se udružila s utjecajnim znanstvenicima koji promoviraju ovu poruku u medicinskim časopisima, na konferencijama i putem društvenih medija. Ne bi li im pomogla da šire tu ideju, Coca-Cola im je osigurala financijsku i logističku potporu putem nove neprofitne organizacije nazvane Globalna mreža energetskog balansa, koja promiče tvrdnju da se Amerikanci pretjerano bave time što jedu i piju, a ne posvećuju dovoljno pozornosti vježbanju, piše New York Times.

Neprofitna organizacija pod kapom Coca-Cole

“Fokus većine popularnih medija i stručnog tiska jest na brzoj hrani, slatkim napicima i ostalom, što okrivljavaju za debljanje ljudi, tvrdeći da oni jedu previše”, kazao je potpredsjednik te organizacije Steven N. Blair, znanstvenik koji se bavi tjelovježbom, u nedavnom videu kojim se predstavlja ova organizacija. Dodao je i da nema nikakvih uvjerljivih dokaza da je zaista to uzrok.

Zdravstveni stručnjaci kažu da ova poruka dovodi ljude u zabludu te da je dio nastojanja Coca-Cole da umanji kritike zbog uloge zaslađenih pića u širenju pretilosti i dijabetesa tipa 2. Oni tvrde da tvrtka koristi novu organizaciju ne bi li uvjerila javnost da se fizičkom aktivnošću može kompenzirati loša prehrana, unatoč dokazima da vježbanje ima minimalan utjecaj na težinu u usporedbi s onim što ljudi konzumiraju.

Pet kilometara hodanja za jednu limenku Cole

“Prodajni rezultati Coca-Cole su u padu, a svjedočimo i velikom političkom i javnom zaziranju od slatkih gaziranih pića – svaki veći grad pokušava učiniti nešto da obuzda njihovu potrošnju”, rekla je Michele Simon, javna pravobraniteljica za zdravstvo. “Ovo je izravan odgovor tvrtke na gubitke koje trpi. Očajni su i žele to zaustaviti”, dodaje ona.

Tjelesna aktivnost je važna i svakako pomaže, kažu stručnjaci. No, studije ukazuju na to da vježbanje povećava apetit pa ljudi konzumiraju više kalorija. Također, vježbanjem trošimo daleko manje kalorija nego što većina ljudi misli. Limenka Coca-Cole, primjerice, sadrži 140 kalorija i oko 10 žličica šećera. Da bismo je ‘potrošili’, trebali bismo hodati skoro pet kilometara.