Čuli smo za čudan slučaj u Murteru; liječnik opće prakse odbio pacijenta i poslao ga u ambulantu koja naplaćuje

Zagrepčanin je iz prazne ordinacije poslan u Turističku ambulantu

FOTO: Tomislav M.

Svi liječnici opće prakse, koji imaju ugovor s HZZO-om, dužni su primiti osiguranike HZZO-a, obraditi ih i prema potrebi odrediti im terapiju. U cijeloj Hrvatskoj. Ipak, ovo pravo danas nije ostvario 41-godišnji Tomislav M. Njega su u murterskom Domu Zdravlja odbili primiti. Umjesto toga, poslali su ga u obližnju Turističku ambulantu, gdje je pregled morao platiti sto kuna.

Gospodin Tomislav je prije dva tjedna, kako kaže, zaradio upalu grla i završio na antibiotiku. U međuvremenu iz Zagreba je otputovao na otok Murter. Budući da se njegovo zdravstveno stanje nije normaliziralo, danas je potražio liječničku pomoć na Murteru. “U Domu zdravlja uopće nije bila gužva. Ispred mene je bio samo jedan čovjek. Mislim da se radilo o lokalcu”, objašnjava.

U čekaonici nije bila gužva

Gospodin Tomislav je medicinskoj sestri pružio zdravstvenu iskaznicu. “Bez obzira što sam došao tijekom radnog vremena, sestra mi je objasnila kako me doktor ne može primiti. Rekla mi je da se javim u obližnju Turističku ambulantu”, prepričava Tomislav. Pritom mu, kako kaže, nije napomenula da se tamo pregledi naplaćuju.

CYMERA_20160808_142503
Uplatnica o plaćenom pregledu Tomislav M.

U čekaonici Turističke ambulante dočekala ga je znatno veća gužva. “Mislim da nas je bilo petero. Pregled je bio brz i efikasan, a liječnica vrlo ljubazna. Kasnije sam shvatio zbog čega”, kaže. Nakon obavljenog pregleda medicinska sestra mu je pružila nalaz. “Objasnila mi je kako joj je žao što pregled mora naplatiti. Bio sam uvjeren da misli na onu participaciju od deset kuna”, kaže Tomislav M.

‘Liječnik je često u gužvi’

Na računu je pisalo 100 kuna. “Sestra je čak izjavila kako je pokušala troškove svesti na minimum. Kao, izašla mi je u susret”, kaže. Tomislav je ogorčen što ga prije pregleda nitko nije obavijestio kako se usluge naplaćuju. “Na to su me trebali upozoriti još u Domu zdravlja, ali i u Turističkoj ambulanti”, kaže.

Na zgradi Doma zdravlja istajknute su onformacije o Turističkoj ambulatni
Na zgradi Doma zdravlja istaknute su informacije o Turističkoj ambulatni Tomislav M.

Pokušali smo kontaktirati osoblje koje je u Domu zdravlja uputilo Tomislava M. u Turističku ambulantu, no jutarnja smjena više nije bila u ordinaciji. Gospođa koja nam se javila na telefon, između ostalog, prokomentirala je da ne vidi što je sporno u tome da jedan turist, iako hrvatski državljanin, završi u Turističkoj ambulanti. “Pa što je 100 kuna”, dodala je.

Ravnatelj Doma zdravlja Šibenik Joško Jurić, pod čijom se ingerencijom nalazi Dom zdravlja Murter, ipak je iznenađen ovom situacijom. “U Murteru djeluje liječnik opće praske, koji ima ugovor s HZZO-om, dakle radi se o liječniku koncesionaru. On je dužan obraditi sve pacijente. Međutim, liječnik je često u gužvi i ne može obraditi sve pacijente”, objašnjava Jurić.

Cjenik usluga mora biti na vidljivom mjestu

Zbog povećanog broja turista tijekom sezone u Dom zdravlja Šibenik je u suradnji s općinom Murter organizirao Turističku ambulantu. “Mi smo dali naputke svim liječnicima da, kada nisu u prilici obraditi pacijente, onda ga mogu poslati u Turističku ambulantu, ali pritom mu moraju reći da se tamo pregledi naplaćuju”, kaže Jurić. Tvrdi da bi se na ulazu u svaku Turističku ambulantu na vidljivom mjestu trebao nalaziti cijenik usluga.

20160808_135324
Ulaz u Dom zdravlja Tomislav M.

Glasnogovornik HZZO-a Nenad Korkut kaže da osigurani domaći turisti imaju pravo na besplatan pregled u svim ugovornim ordinacijama opće obiteljske medicine na području Hrvatske. Osim toga, svi osiguranici, koji se nađu u hitnom slučaju, liječničku pomoć mogu ostvariti i kod svake privatne zdravstvene ustanove. Takvi se pregledi plaćaju, ali osiguranici naknadno imaju pravo na povrat troškova od HZZO-a, koji moraju zatražiti.

HZZO šalje kontrolu

“Naglašavam da turističke ambulante nemaju ugovor s HZZO-om. U njima se pregledi plaćaju, a liječnici ne izdaju uputnice ili recepte za lijekove”, kaže Nenad Korkut.

Gospodinu Tomislavu predlaže da slučaj prijavi u nadležbu službu HZZO-a, što je rekao da će i učiniti. “Ukoliko nam dostavi ime ugovornog liječnika koji je odbio primiti pacijenta, svakako ćemo u njegovu ambulantu poslati našu kontrolu”, završava Korkut.