Dogradonačelnik Zagreba: ‘Želimo ukinuti promet oko Glavnog kolodvora i tamo napraviti trg’
Luka Korlaet najavio je dugoročno ukidanje prometa na brojnim zagrebačkim punktovima
Dogradonačelnik Luka Korlaet dao je intervju nakon gotovo godinu dana na vlasti u Gradu Zagrebu u kojemu je opisao kako zamišlja Zagreb u budućnosti te koje će poteze vlast povući da tu viziju ispuni. Naveo je, primjerice, ukidanje prometa u nekim ulicama i uvođenje pješačkih zona.
Govoreći o proširenju pješačkih zona rekao je da misli kako je ta odluka “prvorazredna politička odluka.” Kazao je da ukidanje prometa u određenoj ulici ne dovodi samo do dodatnog opterećenja susjednih ulica nego da vodi i promjeni navika.
“Odgajani smo s autocentričnim pogledom na grad i moramo početi mijenjati navike. Uskoro za kolni promet zatvaramo Staru Vlašku između Draškovićeve i Palmotićeve ulice. Arhitekti su napravili iznimno kvalitetan projekt privremenog, niskobudžetnog preuređenja s urbanom opremom koja je izrađena od materijala koji je nastao uklanjanjem zgrada u obnovi”, rekao je Jutarnjem listu.
Prostor ispred Glavnog kolodvora postat će pješačka zona?
Korlaet je rekao kako potom slijedi zatvaranje za promet prvo istočnog a potom i zapadnog dijela Masarykove ulice. “Volio bih da u ovom mandatu u pješačku zonu pretvorimo i prostor ispred ulaza u Glavni kolodvor, za što također postoji projekt. Ako može Pariz, ako može Barcelona, ako može nama bliska Ljubljana… Ne znam zašto ne bismo mogli i mi”, rekao je.
Upitan planiraju li preuređenje nekih trgova u dogledno vrijeme rekao je: “Želimo stvoriti novi gradski trg na prostoru ispred ulaza u Glavni kolodvor. Taj dio zatvorio bi se za kolni promet i prometnuo u pješačku zonu, za što već postoji idejno rješenje. Na taj način južni dio istočnog kraka tzv. Zelene potkove dobio bi najljepši mogući završetak i olakšao prijelaz s tramvaja na vlak.”
U Deželićevoj ukidaju jednu kolnu traku i uvode dvije biciklističke
Korlaet je govorio i o biciklističkim stazama u Zagrebu. Rekao je kako je grad dosad planiran autocentrično te da je naknadno ubacivanje biciklističkih staza izvođeno fragmentirano i često nestručno. Možemo! se, ispričao je, zalaže za sasvim drugačiji, integralni pristup, u kojemu će biciklističke i pješačke staze biti u profilu svih novoplaniranih ulica, ali i u rekonstruiranim postojećim ulicama.
“Nekoliko je poteza određeno za preobrazbu u godinama koje dolaze, a prva od njih bit će Deželićeva ulica. U njoj će se već ovo ljeto jedna kolna traka ukinuti, a uvest će se dvije biciklističke. Slijedi i izvedba tzv. Istočne magistrale, što je naziv za biciklističku stazu podno vijadukta pruge uz Branimirovu ulicu, te tzv. Greenway – staza koja ide po kruni južnog savskog nasipa. Sve ovo pratit će i ubrzano postavljanje biciklističkih stupića, tzv. klamerica – petstotinjak godišnje”, kazao je.