FOTO: Telegram

Evo logike kojom se, vjerojatno, vodio Bernardić: Izvukli smo kako je SDP-u rastao rejting uz Brauna

Kroz rejting smo kontekstualizirali Braunov prvi angažman u SDP-u

Evo logike kojom se, vjerojatno, vodio Bernardić: Izvukli smo kako je SDP-u rastao rejting uz Brauna

Kroz rejting smo kontekstualizirali Braunov prvi angažman u SDP-u

FOTO: Telegram

Zadnjih dana sve su glasnije priče kako će SDP ponovno angažirati poznatog PR-ovca Alexa Brauna. Dogovori s Davorom Bernardićem navodno su gotovo finalizirani, a prema informacijama Novog lista Braunu bi, za šestomjesečni angažman u SDP-u, bilo plaćeno milijun kuna. Brauna je Bernardićev prethodnik i bivši premijer Zoran Milanović angažirao u prosincu 2014. kako bi pripremio stranku za parlamentarne izbore.

SDP je u prosincu prije gotovo tri godine, kada su počeli surađivati s Braunom, što se rejtinga tiče, bio u sličnoj situaciji kao sada. Dapače, stajali su nešto lošije. Prema Crodemoskopu koje na mjesečnoj bazi provodi Promocija plus, u prosincu 2014. imali su 21,9 posto podrške, dok je ovoga mjeseca rejting SDP-a bio 23,1 posto. U oba slučaja HDZ je bio ispred, prije tri godine nešto manje od pet postotnih poena (26,7%), a ovaj put značajnije, gotovo jedanaest postotnih poena (34%).

Usporedili smo rejting SDP-a po mjesecima od trenutka kada je Braun stigao na Ibler pa sve do parlamentarnih izbora u studenom 2015. kako bismo pokušali plastično prikazati koliko je i kako to utjecao na rejting te stranke. Mjesec dana prije izbora, u listopadu 2010. Crodemoskop nije objavio pojedinačne rejtinge stranaka, već samo koalicija – HDZ-ova Domoljubna dobivala je 32,9, prema koaliciji Hrvatska raste okupljenoj oko SDP-a koju je podržavalo 31,9 posto građana.

U šest mjeseci rejting SDP-a porastao za 4 posto

Tijekom šest mjeseci Braunova angažmana SDP-ov rejting porastao je na 24 posto, dakle za 2,1 postotni poen. SDP-ov rast rejtinga se tu nije zaustavio. U rujnu 2015., dva mjeseca prije parlamentarnih izbora, SDP je bio na 29 posto. Dakle, stranka je znatno porasla s onih 21,9 posto koliko su imali u trenutku kada je Alex Braun došao na Ibler. I druga stvar, ozbiljno su se približili HDZ-u koji je bio na 31,1 posto.

Na izborima u studenom 2015., koalicija predvođena SDP-om osvojila je 56 mandata, 3 manje od HDZ-ove Domoljubne koalicije. Braun se pojavio u Tvornici kulture gdje je SDP čekao izborne rezultate, a poslije izbora, koliko je poznato, više nije surađivao sa SDP-om.

Domoljubni aspekt SDP-ove kampanje

Tijekom Braunovog prošlog angažmana u SDP-u zamijećen je izraženiji domoljubni aspekt SDP-ove kampanje. Primjerice, mnogi s Braunom povezuju niz hrvatskih zastava koje se moglo vidjeti na izbornim skupovima SDP-a, što ranije baš i nije bio običaj. Braun je pak to opovrgnuo ove godine kada je gostovao na N1 televziji.

“Domoljubni dio cijele kampanje je bio naglašavan od strane medija više nego što je to zapravo činjenično bilo tako. Mi nismo to vidjeli kao dramatičniju razliku, ali ljudi su se usmjerili na političku stvarnost, na razinu korupcije i ekonomsku situaciju. Bilo im je važno da se otvore nova pitanja.” Otvoreno je rekao i kako mahanje zastavom nije bila njegova ideja. Fokus kampanje bio je, kazao je, na povijesti mračnih godina HDZ-ove vlade, pune korupcije. Svjedoči tome i jedan od slogana tadašnje SDP-ove kampanje: “Nema povratka na staro”.

Kada je Braun stigao u SDP, rejting stranke bio je 21,9%, a na kraju njegovog angažmana 29% Telegram

Radio kampanje za Blaira i Clinton

Alex Braun je svjetski priznati PR-ovac, stariji potpredsjednik američke tvrtke Penn, Schoen, Berland (PSB). Radio je niz političkih kampanji, njih 70-ak, između ostaloga i za Tonyja Blaira i Hillary Clinton.

Radio je i u kampanjama za multinacionalne brendove, poput Microsofta, P&G-a i Forda. 2014., dakle netom prije angažmana u SDP-u, imenovan je Međunarodnim konzultantom godine po izboru Američke udruge političkih konzultanata. Tijekom prvog angažmana u SDP-u mediji su pisali da se Braun čak i preselio u Zagreb kako bi svakodnevno mogao pripremati SDP za parlamentarne izbore. Ono što je ovoga puta pomalo neobično je tajming u kojem se šef SDP-a odlučio angažirati Braunovu pomoć. Hrvatsku, naime, u predstojećem razdoblju ne očekuju izbori, ako ne dođe do prijevremenih.

Može li pomoći Bernardiću?

Braun je ove godine bio predavač na Danima komunikacije u Rovinju. Tada je, govoreći o SDP-ovoj kampanji, kazao kako su morali pokazati empatiju i kako je Zoranu Milanoviću rekao da zagrli svaku bakicu na koju u kampanji naiđe. Dodao je da ga je tadašnji šef SDP-a tu poslušao.

Braunov tim ovog će puta, ako do angažmana zaista i dođe, imati možda i teži posao. Bernardić je prema najnovijem Crodemoskopu tek na 11-oj poziciji na listi najpopularnijih političara, s 1,9 posto izbora građana. Iznimno loše za lidera najveće oporbene stranke.