Nekad je nužno odabrati stranu

Evo, sad je i službeno proradio novi terminal zračne luke Franjo Tuđman; otvorili su ga za redovni promet

Gradnja je trajala tri godine, a uloženo je 300 milijuna eura

28.03.2017., Zagreb - Putnicki terminal medjunarodne zracne luke Franjo Tudjman docekao je svoje prve putnike. Photo: Borna Filic/PIXSELL
FOTO: PIXSELL

Prebacivanjem svih operacija sa starog na novi putnički terminal te polijetanjem i slijetanjem prvih putničkih zrakoplova, u utorak je u ranim jutarnjim satima i službeno počelo komercijalno poslovanje novog putničkog terminala zagrebačke Zračne luke Franjo Tuđman, koji je time otvoren za redovni promet.

28.03.2017., Zagreb – Putnicki terminal medjunarodne zracne luke Franjo Tudjman docekao je svoje prve putnike. Photo: Borna Filic/PIXSELL PIXSELL

Nakon više od 35 tisuća različitih testiranja novog terminala, uključujući i testna slijetanja i polijetanja zrakoplova s putnicima u zadnjih desetak dana, u utorak rano ujutro, u 5,50 sati, s novog je terminala zračne luke poletio prvi zrakoplov u redovitom prometu, iz Zagreba za Dubrovnik nacionalnog prijevoznika Croatia Airlinesa, koji će u toj luci činiti oko 55 posto ukupnog prometa.

Uz njih će na zagrebačku zračnu luku dolaziti zrakoplovi još 22 zrakoplovne kompanije, među kojima je i Qatar Airways, čijim su letom u 6,30 iz Dohe za Zagreb i sletjeli prvi putnici na novi terminal. Oko 8,30 sati očekuje se i slijetanje zrakoplova iz Beograda zračnog prijevoznika Air Serbia, i to širokotrupnim zrakoplovom Airbus A330, što će biti prvi put da je jedan tako veliki putnički zrakoplov sletio u zagrebačku zračnu luku.

28.03.2017., Zagreb - Putnicki terminal medjunarodne zracne luke Franjo Tudjman docekao je svoje prve putnike. Photo: Borna Filic/PIXSELL
PIXSELL

Gradnja trajala tri godine, uloženo 300 milijuna eura

Gradnja novog terminala zagrebačke zračne luke trajala je tri godine i dovršena je u zadanom roku, te je to i najveći infrastrukturni projekt u Hrvatskoj u zadnjih deset godina u koji je uloženo oko 300 milijuna eura.

Iza investicije stoji tvrtka-konzorcij Međunarodna zračna luka Zagreb (MZLZ) koja, nakon što je 2013. postala 30-godišnji koncesionar, i upravlja tom zračnom lukom, a konzorcij čine članice Aeroports de Paris Management, Bouygues Batiment International, Fond Marguerite, IFC, TAV Airports i Viadukt. Novi terminal prostire se na površini od 65 tisuća metara četvornih na četiri etaže s prepoznatljivim valovitim krovom.

PIXSELL

Uz 30 šaltera za prijavu (chek-in) i devet prolaza za sigurnosni pregled putnika, osam mostova za zrakoplove i tri stajanke za manje zrakoplove, sortirnicu za prtljagu, ugostiteljske sadržaje i prodavaonice, više od tisuću parkirališnih mjesta, prostor za molitvu i druge, zagrebačka Zračna luka prvi put omogućuje i izravni ulazak putnika iz zgrade u zrakoplov. Projektirana je za pet milijuna putnika u prvoj fazi, s mogućnošću povećanja njihova broja do osam milijuna.