Foto. Ovako će izgledati Tomaševićev megaprojekt. Prvo proširenje tramvajske pruge nakon 20 godina i novi ulaz u grad

U srijedu je predstavljen projekt rekonstrukcije Sarajevske ceste u Novom Zagrebu

07.02.2024., Zagreb - U Mjesnom odboru Hrelic predstavljen je projekt rekonstrukcije Sarajevske ceste za gradjane. Predstavljanje je organizirano u suradnji s Gradom Zagrebom i projektanom rekonstrukcije tvrtkom IPZ. Photo: zeljko Hladika/PIXSELL
FOTO: zeljko Hladika/PIXSELL

U srijedu je, u Mjesnom odboru Hrelić, predstavljen projekt rekonstrukcije Sarajevske ceste. Predstavljanje je organizirano u suradnji Grada Zagreba i projektantom rekonstrukcije, tvrtkom IPZ.

U sklopu predstavljanja su u Mjesnom odboru izloženi nacrti projekta, kako bi bili dostupni javnosti. Početak radova planiran je za jesen 2024. godine. Rekonstrukcija Sarajevske ceste obuhvaća izgradnju nove prometnice koja će se spojiti na čvor autoceste prema Sisku. Cesta će imati dva kolnika te pješačko-biciklističke staze s obje strane.

Osim cestovne prometnice predviđena je i izgradnja nove tramvajske pruge od Avenije Dubrovnik do Ranžirnog kolodvora u duljini od oko 2,25 kilometra. Imat će i zaokretnicu te objekt ZET-a na jugu kod Ranžirnog kolodvora.

Predstavljanje projekta Zeljko Hladika/PIXSELL
Predstavljanje projekta zeljko Hladika/PIXSELL

Što se sve mijenja rekonstrukcijom?

Novi ulaz u grad uključuje i izgradnju vijadukta preko Ranžirnog kolodvora kojim će se Sarajevska cesta spajati na autocestu A11. Natječaj za tramvajsku prugu trebao bi biti raspisan do proljeća, a u gradskoj upravi govore kako bi vijadukt, ne bude li zastoja trebao biti u prometu do 2027. godine.

Kako piše Večernji list, do raskrižja s Ukrajinskom neće biti većih promjena, postavit će se novi asfalt i izgraditi pješačke i biciklističke staze te dva tramvajska kolosijeka u sredini. Njima bi trebala voziti linija 8 koja prometuje od Mihaljevca preko Draškovićeve i Branimirove na Držićevu aveniju pored Autobusnog kolodvora do Zapruđa.

Produžena osmica dobit će još četiri stajališta. ZET osim tramvajske linije u planu ima i proširenje autobusne mreže. Tako se planira proširenje linije 220, koja će s Glavnog kolodvora voziti do Dugava, zatim po novoj Sarajevskoj do Kamenarke. Sarajevska će se od raskrižja s Ukrajinskom rekonstruirati tako da će imati dva puta po tri prometna traka, dok će tramvaj prometovati po sredini. Imat će i odvojene pješačke i biciklističke staze cijelom duljinom.

‘Proširenje tramvajske mreže nakon 20 godina’

Natječaj za odabir izvođača radova 1. etape Sarajevske ceste je objavljen 24. siječnja, a otvoren je do 27. veljače. „Ove godine kreće izgradnja još jednog od naših najavljenih strateških projekata“, istaknuo je tada gradonačelnik Grada Zagreba Tomislav Tomašević. „Sarajevska cesta bit će novi, južni ulaz u Grad Zagreb, a osim toga i prvo proširenje tramvajske mreže u Zagrebu nakon dvadeset godina“, dodao je.

„Realizacijom Sarajevske ulice poboljšat ćemo prometnu povezanost naselja i rasteretiti postojeću prometnu mrežu, ali i ojačati održive oblike putovanja proširenjem tramvajske mreže i izgradnjom biciklističke i pješačke infrastrukture“, rekao je gradonačelnik.

Procijenjena vrijednost radova izgradnje ceste s komunalnom infrastrukturom i izgradnje tramvajske pruge iznosi 25 milijuna eura (bez PDV-a), za što Grad očekuje većinsko sufinanciranje iz EU fondova u suradnji s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture.