Glavni urednik kaže da Charlie Hebdo mora biti tamo gdje se drugi ne usude ići

U srijedu izlazi više ateistički i provokativan broj nego ikada, u milijun primjeraka

(FILES) This file photo taken on November 26, 2015 shows Charlie Hebdo illustrator Riss posing in Paris on November 26, 2015.
Riss takes part in the documentary "L'humour a mort" (humour to death) directed by French film directors Daniel and Emmanuel Leconte on the Charlie Hebdo attacks.   / AFP / JOEL SAGET / TO GO WITH AFP STORY BY SOPHIE LAUBIE
FOTO: AFP

Charlie Hebdo, “zabavni borbeni list”, mora biti “tamo gdje se drugi ne usude ići”, ocijenio je u razgovoru za agenciju France presse glavni urednik tog satiričkog tjednika karikaturist Riss, jedan od preživjelih u atentatu prije godinu dana.

Milijun primjeraka

U pratnji petorice tjelesnih čuvara, Riss ponosno priča kako su preživjeli uspjeli ponovo na noge podići tjednik za kojeg su džihadisti vjerovali da je mrtav – list koji je “borben, ali zabavno borben, šaljiv”. Kao dokaz u srijedu izlazi više ateistički i provokativan broj nego ikada, u milijun primjeraka, na čijoj je naslovnici bradati Bog u krvavoj odjeći s kalašnjikovom u ruci kojeg je nacrtao Riss.

Naslovnica novog broja satiričkog lista Charlie Hebdo
Naslovnica novog broja satiričkog lista Charlie Hebdo AFP

Nakon atentata 7. siječnja 2015. list je preživio “godinu borbe svakoga tjedna, borbe za naše ideje, ali isto tako da dokažemo da smo se sposobni izboriti za njih. To je posljednji dokaz koji pokazuje živimo li ili umiremo, vjerujemo li u naše ideje do te mjere da iz 2015. izlazimo kao pobjednici. Da se list ugasio, naše ideje bi također dijelom nestale”.

Napad izveden 7. siječnja 2015.

O ubijenima, među kojima su Cabu, Wolinski, Tignous, Honore i Charb, Riss govori da “više nisu tu, ali nisu nestali”.

Glavni urednik lista, teško ranjen 7. siječnja prošle godine, napisao je uvodnik u kojem se zalaže za svjetovnost i kritizira fanatike i one koji su željeli smrt lista koji se “usuđuje smijati vjeri”. On želi da list i dalje brani svjetovnost u Francuskoj, ali i šire.

Zadovoljan odanosti sloganu “Je suis Charlie”, Riss je također zadovoljan i prodajom – prosječno 100.000 primjeraka – prema 30.000 prije atentata.