Odustani // Pritisni ENTER za pretraživanje
Politika & Kriminal

HRT je jučer objavio lažnu vijest o poginuloj osobi u požaru na Cvjetnom. Još gore, nisu se ispravili

U sljedećim informativnim emisijama pravili su se da se to nije dogodilo

Pošalji Podijeli Tweetaj

Izvještavajući o požaru koji se u srijedu poslijepodne dogodio u zagrebačkom studentskom domu Cvjetno naselje, HRT-u se dogodila prilično ozbiljna pogreška. U emisiji Regionalni dnevnik, urednica Andreja Oreč na početku emisije rekla je kako je jedna osoba poginula, što nije bila točna informacija.

“Veliki požar izbio je u zgradi studentskog doma Cvjetno naselje u Zagrebu. Studenti su evakuirani iz doma, jedna je osoba i poginula”, izvijestila je Oreč. Zapravo nitko nije poginuo, a u kasnijim emisijama HRT-a pogrešnu informaciju o poginuloj osobi više nisu spominjali. No, nisu spomenuli ni kako su tu pogrešnu vijest objavili u Regionalnom dnevniku.

Gospođa je još uvijek u kritičnom stanju

I tijekom samog Regionalnog dnevnika reporterka koja se javila s terena kazala je kako su vatrogasna kola dva puta pregazila jednu gospođu te kako se ne zna u kojem je točno stanju. Rečeno je tek da je prevezena u bolnicu i hospitalizirana. Pogrešna vijest o poginuloj osobi kraće je vrijeme bila objavljena i na HRT-ovom portalu.

Ravnatelj KBC-a Sestre Milosrdnice Mario Zovak kazao nam je jutros kako je stradala gospođa još uvijek životno ugrožena. Nesretna gospođa na kraju je preminula, dan nakon što je državna televizija objavila vijest o njezinoj smrti.

Lažna vijest o poginuloj osobi kraće je vrijeme bila objavljena i na HRT-ovom portalu - HRT

HRT: Urednice će dobiti upozorenja

Kontaktirali smo HRT te voditeljicu i urednicu Regionalnog dnevnika gospođu Oreč. Nakon što nam je rekla da će se povratno javiti, Oreč je poslala SMS poruku u kojoj je napisala da se za sve informacije obratimo HRT-ovoj službi za komunikacije, “obzirom da ne smije komunicirati s ostalim medijima bez odobrenja kuće”.

S HRT-a kažu kako su odmah nakon jučerašnjega izdanja emisije Regionalni dnevnik mjerodavni u Informativnome medijskom servisu Hrvatske radiotelevizije zatražili pojašnjenja, a potom i očitovanja urednica emisije i svih odgovornih za ostvarenje emisije. “Temeljem prikupljenih podataka utvrđeno je da je riječ o nedopustivome propustu zbog kojega će urednice emisije dobiti upozorenja. Hrvatska radiotelevizija istodobno će poduzeti dodatne mjere kako se slične situacije ubuduće više ne bi ponavljale. ” Urednice Regionalnog dnevnika su Diana Roko i Andreja Oreč.

Zašto se HRT nije ispravio i ispričao?

Osim same pogreške, prilično se neprofesionalno čini to što u kasnijim informativnim emisijama HRT svoju pogrešku uopće nije spominjao te o poginuloj osobi više nije bilo riječi. Kako nesluženo doznajemo, razlog je što urednice Regionalnog dnevnika nisu obavijestile kolege o pogrešnoj informaciji koju su iznijele u svojoj emisiji.

Ipak, pomalo se nevjerojatnim čini da nitko od HRT-ovih zaposlenika nije gledao Regionalni dnevnik i upozorio kolege kako bi u sljedećim informativnim emisijama morali upozoriti gledatelje na netočnu informaciju koju su tamo objavili.

HRT-ove vijesti u 17 sati počele su s požarom i javljanjem reporterke s terena koja je kazala kako je požar ugašen u 3,4 minute. U toj je emisiji HRT s terena izvjestio kako je gospođa koju je pregazilo vatrogasno vozilo u Vinogradskoj bolnici te “kako se ne bori za život, izvan je životne opasnosti, ali će joj najvjerojatnije amutirati nogu.”

Kasnije ni riječi o ‘poginuloj osobi’

U HRT-ove vijesti potom se javio Mario Zovak, ravnatelj KBC-a Sestre Milosrdnice koji je rekao kako im se u ovom trenutku čini kako žena nije životno ugrožena, ali kako ne može dati konačnu informaciju jer dijagnostička obrada još traje. Kazao je kako strahuju da je ozljeda noge takva da će se možda morati amputirati. U cijelim vijestima nije bilo spomena poginule osobe, niti pogreške iz Regionalnog dnevnika.

Isto se ponovilo i u središnjem HRT-ovom Dnevniku u 19 sati. Doktor Zvonimir Puljiz javio se u Dnevnik i kazao kako su gospođi morali amputirati nogu. “Gospođa je i dalje u kritičnom stanju”, kazao je Puljiz.

‘Amaterizam na HRT-u’

Svugdje u svijetu pravilo je kako se nikad ne objavljuje informacija da je netko poginuo bez višestrukih provjera, kaže komunikacijski stručnjak Krešimir Macan. “Morate se ograditi, tu se vjerojatno radilo o tome da je jedna osoba pregažena, ali s obzirom na razinu amaterizma koja sada vlada na HRT-u, išlo se za senzacionalizmom, umjesto da se sve provjerilo. Javni servis ne smije biti senzacionalistički. Umjesto da se provjeri, oni su tu vijest jednostavno emitirali”, kaže.

Kada se takva pogreška već i dogodila, HRT je u sljedećim vijestima morao reći kako su u međuvremenu dobili potvrdu da je jedna osoba nastradala, te da je u ozbiljnom stanju, ali da nije poginula. “Ni isprika nije naodmet, ali kad bi se HRT ispričavao za sve što objave u vijestima, stalno bi se ispričavali”, rekao nam je Macan.

Podijeli 503 Tweetaj 0 Pošalji E-mailom
Ovaj članak ima komentara. Klikni ovdje za čitanje.

Prijava na Newsletter

Odustani