Hrvatska danas: kazališta se unajmljuju za stranačke skupove, novine tiskaju oglase za povećanje penisa

Pitanje kriterija i elementarnog poštovanja prema poslu i mjestu na kome radiš buknulo je kao ključni problem cijelog društva

FOTO: Dusko Jaramaz/PIXSELL

Mediji traže da im se vjeruje, a tako se grabežljivo polakome za novcem od svakog i bilo kakvog marketinga. I onda se medijski vlasnici i njihove uredničke postave čude što se tako strmoglavljuju tiraže. Što drugo očekuješ kad si skinuo gaće i pokazao koliko stvarno vrijediš

U jednima od glavnih hrvatskih dnevnih novina objavili su da se pozivom na navedeni broj može kupiti gel od kojega se penis povećava za pet do devet centimetara u dužinu i dva do tri centimetra u širinu. Čim se domogne tog gela, svaki jadničak s problemima erekcije ”od 18 do 89 godina” moći će činiti što treba čak četiri puta na noć i ”zauvijek se lišiti srama” koji ga preplavi ”kad skine gaće”.

Cijelu stranicu zauzima tekst o tom ”genijalnom otkriću znanstvenika iz New Jerseya”, koje je već usrećilo ”128.754 muškaraca u 13 zemalja” jer im je dalo ”batinu i kondiciju dostojnu glumaca u filmovima za odrasle”. Napominjem da su ovo u navodnicima stvarno citati.

Pismenijim čitateljima jasno je da je riječ o plaćenom oglasu, ali uz tu škrabotinu i podmetačinu nema naznake da je to reklama pa će mnogi podrazumijevati da za pouzdanost erotske ljekarije jamči redakcija nakon što ju je, prema novinarskim pravilima, provjerila sa stručnjacima. Ali ma kakvi, dileri su tražili prostor, ovi su im zaračunali tarifu i bubnuli stvar van. Ne moraš raditi u ovoj industriji da te od ovoga spopadne muka.

Koliko jadan moraš biti da to radiš?

Mediji traže da im se vjeruje, a tako se grabežljivo polakome za novcem od svakog i bilo kakvog marketinga. Oglase, koji se čak više i ne označavaju kao oglasi, može u mnogim izdanjima objaviti svaka vračara i gatara, svaki nadriliječnik, mešetar i prevarant.

Tamo naprijed ozbiljni novinari pišu o ozbiljnim stvarima, istražuju, seciraju i dokumentiraju, a ravnopravno s njima čitaš idiotariju za slaboumnike o magičnom povećanju penisa. Ne vjerujem da se za fakture od ovakvih oglasa isplati jeftino prodati obraz servirajući publici prijesne obmane. Koliko jadan moraš biti da to radiš?

Ali bit će da je postalo ekscentrično opterećivati se staromodnim nazorima o odgovornosti, prikladnosti i dobrom ukusu jer para tako lako vrti gdje burgija neće. Pa čak i sasvim sitna para. I onda se medijski vlasnici i njihove uredničke postave čude što se tako strmoglavljuju tiraže. Što drugo očekuješ kad si, kao što kažu ovi gore, skinuo gaće i pokazao koliko stvarno vrijediš.

Sve se može ako se ima za platiti

A kao i u ovoj priči o novinama i penisima, pitanje kriterija i elementarnog poštovanja prema poslu i mjestu na kome radiš buknulo je već kao ključni problem cijelog društva.

U znanstvenim časopisima doktori znanosti pišu jedni drugima pohvalne recenzije za slabo upakirane prepisivačine. Vrhovni sud, koji služi da donosi odluke, ne može se točno odlučiti oko ovoga s kreditima u švicarcima. Zdanja hrvatskih narodnih kazališta, ustanova koje financiramo da nam izvode vrijedna djela, mogu se za određenu svotu iznajmiti za stranačke skupove da se iza njihove raskoši sakrije jasno siromaštvo političkih ideja.

Otpadaju maske veličine i značaja

Nema tog mahera glazbenog kiča, šunda i trasha u špic cipelama koji nije nastupio u zagrebačkoj Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog, između majstorskih ciklusa, pijanista i filharmonija, samo ako je htio i imao za platiti. Revizori i vještaci pišu naručene nalaze. Javna lica predstavljaju se lažnim titulama stečenima u lažnim školama.

Pa možda onda i nije tako strašno to s plaćenom propagandom za lažni lijek protiv impotencije. Barem ti od tog gela neće otpasti kao što ovima drugima otpadaju maske veličine i značaja. I kao što se društvu izbija iz glave arhaična predodžba da sve ne smije biti predmet pogodbe i trgovine.