INA tvrdi da nestašice goriva neće biti: 'Nismo ovisni o ruskoj nafti i ne uvozimo derivate iz Mađarske'

'Sigurnost opskrbe tržišta gorivom nije ugrožena', poručili su iz INA-e

14.03.2022., Zagreb - Zbog najavljenog novog poskupljenja goriva od cak 1 kune u vecernjim satima su se povecale guzve i promet na svim benzinskim pumpama. Photo: Emica Elvedji/PIXSELL
FOTO: Emica Elvedji/PIXSELL

INA je danas ustvrdila da u Hrvatskoj neće doći do nedostatka nafte usred rastuće krize i rasta cijena goriva demantirajući, kako navode, “brojne neprovjerene i netočne informacije”. Konstatirali su da uglavnom vlastitom proizvodnjom osiguravaju dovoljne količine goriva te su odbacili da su ovisni o ruskoj nafti, za čiji je uvoz EU uveo embargo.

“Proizvodnjom u Rafineriji nafte Rijeka, INA osigurava dovoljne količine benzina za potrebe domaćeg tržišta. Također, INA osigurava opskrbu dizela dijelom iz vlastite proizvodnje, a dijelom s mediteranskog tržišta te kompanija ne ovisi o ruskoj nafti”, poručili su.

‘Derivate ne uvozimo iz Mađarske’

Iz INA-e su konstatirali i kako naftne derivate ne uvoze iz Mađarske. “U 2021. INA je iz Mađarske uvezla samo 1,3 posto derivata od ukupno prodanih količina derivata, a trend je sličan i u 2022. Istovremeno, INA je i izvezla u Mađarsku 0,7 posto od ukupno prodanih količina derivata u 2021.”, poručili su iz INA-e te napomenuli:

“Dakle, INA se ne opskrbljuje derivatima iz Mađarske, kako u medijima proteklih dana plasiraju neki analitičari, već uglavnom vlastitom proizvodnjom u rafineriji pridonosi stabilnosti opskrbe tržišta. U skladu s navedenim potpuno je tržišno opravdano da se u određivanju cijena prati kretanja derivata na mediteranskom tržištu, uz kretanje cijena nafte Brent te odnos tečaja kune i dolara.”

‘Interventno opskrbljujemo gorivom’

INA navodi kako Rafinerija nafte Rijeka kontinuirano prerađuje naftu i radi u maksimalnom kapacitetu od ožujka nakon što je završen redoviti remont.

Naglasili su da “sigurnost opskrbe tržišta gorivom nije ugrožena”, jer, kažu, “kontinuirano osiguravaju opskrbu svojih veleprodajnih i maloprodajnih kupaca”. Naveli su i kako je moguće da uoči promjena cijena goriva na pojedinim lokacijama dođe do pojačane potražnje za naftnim derivatima koja premašuje uobičajene potrebe naglasivši kako to “stvara pritisak na logističke i transportne kapacitete”.

“U takvim situacijama kompanija interventno, u skladu s logističkim kapacitetima, opskrbljuje kupce i maloprodajna mjesta svim vrstama goriva kako ne bi došlo do nestašice goriva na niti jednom maloprodajnom mjestu”, zaključili su.