Izgleda da je državni tajnik Glunčić malo lagao, voditeljica istraživanja PISA upravo ga je demantirala

U istraživanju ne sudjeluju učenici s posebnim potrebama i manjine

FOTO: N1 screenshot

Voditeljica PISA istraživanja u Hrvatskoj Michelle Braš Rot demantirala je današnju izjavu državnog tajnika Ministarstva znanosti i obrazovanja Matka Glunčića o statistici za PISA istraživanje.

Glunčić je danas, u emisiji Točka na tjedan N1 televizije, komentirajući loše rezultate hrvatskih učenika u PISA istraživanju, rekao kako su u Hrvatskoj u statistiku ušli svi učenici, dok neke zemlje kalkuliraju kako bi imale što bolje rezultate. “U ove rezultate ulaze prosječni rezultati. Ne uzimamo samo najbolje. U nekim europskim zemljama kažu lošijim učenicima da na dan testiranja ne dođu na nastavu. Kod nas u statistiku su ušla i djeca s posebnim potrebama i nacionalne manjine”, kazao je.

Cilj su što objektivniji rezultati

Roth je za Dnevnik.hr pak rekla kako kod nas ni u jednom PISA istraživanju nisu bila uključan djeca iz škola za nacionalne manjine, kao ni učenici koji se školuju u ustanovama za djecu s poteškoćama u razvoju. Pojasnila je da je razlog za to zbog toga što je takvih 15-godišnjaka toliko malo da ulaze u dozvoljenu stopu isključenja, koja je 5 posto.

”Škole na manjinskom jeziku i s posebnim potrebama isključeni su iz postupka tijekom uzorkovanja. WESTAT-a. Naime, za sve zemlje sudionice uzorak učenika odabire WESTAT, a ne mi. Zašto smo isključili recimo talijansku manjinu? Jer je 15-godišnjaka iz škola za talijanske nacionalne manjine u ukupnoj populaciji jako malo”, obrazložila je Braš Roth dodajući da smo mogli posuditi test na talijanskom od Italije, međutim onda bi trebalo angažirati talijanske učitelje mjesec dana da bi došli u Zagreb da bi iskodirali test na talijanskom, a isto je i s mađarskim učenicima.

“Naša je procjena bila da ako se može isključiti do pet posto, isključili smo manjine i posebne programe”, rekla je Braš Roth. Dodala je i kako od 2004. radi na testovima PISA koji se provode za 15-godišnjake, te da nikad nitko u zemljama sudionicama nije spominjao da bi se na rezultate slali samo bolji učenici jer je svima cilj da se dobiju što objektivniji rezultati.