Odustani // Pritisni ENTER za pretraživanje
Politika & Kriminal

Izgleda da Kremlj i nije baš sretan što su Britanci zamrznuli račune TV kuće Russia Today

Traže poništenje odluke o prestanku pružanja financijskih usluga

Pošalji Podijeli Tweetaj

U najnovijem sukobu koji je dodatno zategnuo već ionako loše odnose između Rusije i Zapada, Moskva je zaprijetila reprekusijama ako se odluka kojom je banka NetWest ruskoj državnoj medijskoj kući Russia Today (RT) bez obrazloženja uskratila usluge ne poništi, javlja Bloomberg.

Nakon što je jučer upozorila da će Moskva na ovaj potez odgovoriti na adekvatan način, glasnogovornica ministarstva vanjskih poslova Maria Zakharova danas je izjavila da je Rusija oko ovog pitanja u kontaktu s Velikom Britanijom.

Odluka je uzeta na ponovno razmatranje

NatWest, koja je inače dio grupacije Royal Bank of Scotland (RBS) i u državnom je vlasništvu, poslala je obavijest u kojem bez ikakvog obrazloženja i prava na žalbu stoji da je “banka donijela odluku da RT-u više neće pružati svoje usluge te da će iste morati potražiti izvan Royal Bank of Scotland grupe.”

Nakon prilično žestokih reakcija sa svih strana, banka se malo povukla i u utorak poslala e-mail RT-u u kojem kažu da će razmotriti cijeli slučaj. Odluku će sada ponovno razmotriti izvršni direktor Ross McEwan.

Odnosi između Rusije i Sjedinjenih Država i njezinih saveznika zategnuti su do razine koja se može usporediti s vrhuncem ukrajinske krize 2014. godine. Epizoda s RT-om tek je posljednje dolijevanje ulja na vatru nakon što su Sjedinjene Države, glavne britanske saveznice, optužile Rusiju za petljanje u predsjedničke izbore hakiranjem i objavom e-mailova.

Zategnuti međudržavni odnosi

Demokratska kandidatkinja Hillary Clinton, favorit prema anketama provedenim tri tjedna prije izbora, za curenje e-mailova koji su nanijeli priličnu štetu njezinoj kampanji okrivila je predsjednika Vladimira Putina.
Tenzije rastu i zbog rata u Siriji. Sjedinjene Države, Velika Britanija i Njemačka navodno razmišljaju o novim sankcijama protiv Rusije zbog bombardiranja sirijskog grada Aleppa u kojem je ostalo zarobljeno 250 tisuća civila.

S druge strane, RT je zbog svog izvještavanja o sirijskom sukobu, koji je pridonio novom zaoštravanju odnosa između Rusije i Zapada, optužen da funkcionira kao glasnogovornik Kremlja.

Ruski ministar vanjskih poslova Sergej Lavrov u utorak je izjavio da banka ovu odluku nije donijela samostalno te da Velika Britanija može očekivati sličan tretman. “Trebali bi se podsjetiti stare poslovice koja ide nekako ovako: Ne čini drugima što ne želiš sebi”, kazao je Lavrov.

U riznici tvrde da se britanska vlada ne petlja

Prema anonimnom Bloombergovom izvoru, RBS je odluku o otkazivanju usluge za britansku podružnicu RT-a donio zbog zabrinutosti oko usklađenosti s takozvanim “znaj svog klijenta” propisima koji podrazumijevaju provjere klijenata, te zbog potencijalnih sankcija povezanih s tim propisima.

Iako ih banka i dalje može otpisati kao klijenta, postoji mogućnost da će poništiti ovu odluku. Izvor Bloomberga iz britanske riznice kaže da je ta institucija svjesna da banka razmišlja o ukidanju odluke, i tvrdi da u pogledu odluke o RT-u od britanske vlade nije stigla nikakva direktiva.

Iz RBS grupacije su za Bloomberg poručili da će računi RT-a, sve dok banka ne provede reviziju donijete odluke, ostati otvoreni.

Podijeli 0 Tweetaj 0 Pošalji E-mailom
Ovaj članak ima komentara. Klikni ovdje za čitanje.

Prijava na Newsletter

Odustani