Je li Kolinda Grabar-Kitarović prva europska pop-up predsjednica?
Možda pokušava izgraditi imidž multiregionalne majke nacije
Termin pop-up poplavio je hrvatsku javnost unatrag godinu ili godinu i pol.
Pop-up označuje privremeno otvaranje jednog biznisa izvan njegova sjedišta, kako bi se privuklo što više kupaca i postigao što snažniji marketinški učinak.
Karakteristični primjeri pop-upa u Hrvatskoj jesu splitski restoran Paradigma, koji se tijekom zime preselio u Zagreb, te zagrebačka trgovina vrhunskom kuhinjskom opremom Sol i papar, koja se tijekom adventa preselila iz Vlaške u Varšavsku ulicu.
Pop-up je, dakle, ambiciozna poslovna kategorija, koja svjedoči o poduzetnikovoj żelji za maksimalizacijom profita nekonvencionalnim metodama, što valja pozdraviti, kada je riječ o biznisu. U Hrvatskoj je, međutim, pop-up duboko ušao u visoku politiku.
Nakon Splita i Istre seli u Vukovar
Predsjednica Kolinda Grabar-Kitarović prva je hrvatska, a možda i prva europska pop-up državnica. Gospođa Grabar-Kitarović sezonski ili politički seli svoj Ured, prema procjenama o stanju na lokalnim političkim trżištima. Ljeto je tako provela u Splitu i u Istri, usred najuspješnije turističke sezone i uoči parlamentarnih izbora, a sada se seli u Vukovar.
Možda zato da objasni Stožeru za obranu hrvatskog Vukovara kako nova Vlada ipak ne znači pobjedu njihovih ultranacionalističkih uvjerenja.
A možda, naprosto, predsjednica Republike pokušava izgraditi imidž multiregionalne majke nacije, koristeći modernu, pop-up metodu, da bi postigla taj prilično anakroni cilj.