Kako je izgradnja kanala Dunav-Sava posvađala HDZ-ovce u Slavoniji; javno se oblajavaju i prijete tužbama

Drago Hedl o sukobu u koji je intervenirao premijer Plenković

25.12.2016., Zagreb - Na Badnju vecer kardinal Josip Bozanic predvodio je misu polnocku u zagrebackoj katedrali. Andrej Plenkovic
Photo: Dalibor Urukalovic/PIXSELL
FOTO: PIXSELL

”Da, točno je. Htio sam podići tužbu za klevetu protiv Damira Barne, ali sam odustao”, rekao je Telegramu vukovarsko-srijemski župan Božo Galić i tako potvrdio glasine o teškom sukobu unutar vukovarskog HDZ-a, koji je privremeno stišan, čini se, intervencijom iz samog vrha te stranke. Sukob već dugo tinja a eskalirao je nedavnom izjavom predsjednika vukovarskog HDZ-a, Damira Barne, kada se na tiskovnoj konferenciji žestoko obrušio na zagovornike projekta izgradnje kanala Dunav – Sava, a osobito Božu Galića, HDZ-ovog župana i jednog od, uz Tomislava Čuljka, najjačih stranačkih kadrova na istoku Slavonije.

Sukob je privremeno smiren jer bi za HDZ uistinu bilo pogubno da se dvojica njihovih važnih ljudi iz Vukovara, predsjednik tamošnjeg HDZ-a Barna i župan Galić, nađu na sudu. Galić je tako za sada prešao preko oštrog Barninog istupa u kojem ga je optužio da, zalažući se za izgradnju kanala Dunav – Sava, stoji iza “građevinskih lobija, mafije, ljudi s kriminalnim dosjeima, osuđenika i optuženika”.

”Ne znam kako je moja izjava shvaćena, ali ja sam samo stao iza onoga što o izgradnji kanala Dunav – Sava misli Gradsko vijeće Grada Vukovara i gradski HDZ. A da je izgradnja kanala prvenstveno u interesu raznih građevinskih lobija, nije samo naš stav, već ga dijele i stručnjaci raznih profila”, rekao je za Telegram Damir Barna i dodao kako mu nije poznato da je Božo Galić, zbog toga, protiv njega kanio podići tužbu za klevetu.

Zasluge u kompromitiranju suparnika

Galić pak kaže za Telegram kako je izgradnja kanala Dunav – Sava državni projekt i kako njegova potpora znači podršku toj politici, a nipošto zagovaranje interesa građevinskih lobija za što ga optužio Barna.

Sukob Barne i Galića, u širem smislu je i sukob vukovarskog i vinkovačkog HDZ-a, a eskalirao je u vrijeme parlamentarnih izbora kada je Barna trebao biti visoko na listi za Hrvatski sabor. No listu za tu izbornu jedinicu ozbiljno je prekrojio tadašnji šef HDZ-a Tomislav Karamarko, kada je na mjesto obećano Barni postavio Mariju Budimir, zbog njenih zasluga u kompromitiranju SDP-ovog saborskog zastupnika i tadašnjeg gradonačelnika Vukovara, Željka Sabe.

Ona je, kao što je poznato, tajno snimila Sabu u vrijeme konstituiranja Gradskog vijeća Vukovara, kada joj je ponudio određene pogodnosti ako podrži formiranje većine. To je Državno odvjetništvo protumačilo pokušajem podmićivanja, pa je Sabo kasnije, u sudskom postupku, osuđen na zatvorsku kaznu.

Nezadovoljstvo premijera Plenkovića

No, Barna, tvrde izvori bliski županijskoj organizaciji tamošnjeg HDZ-a, time nije bio zadovoljan i smatrao je da su se dvojica moćnih ljudi te stranke, Vinkovčani, Galić i Tomislav Čuljak, nedovoljno angažirali kako bi mu omogućili ulazak u Sabor. Od tada rat među njima neprestano tinja: na jednoj su strani predvodnicu vukovarske struje, Barna i gradonačelnik Vukovara Ivan Penava, na drugoj vinkovačka ekpipa s Galićem i Čuljkom.

Širinu tog sukoba svjedoči gotovo anegdotalni podatak: kada je u Vukovaru snimana HTV-ova emisija Lijepom našom, kaže Telegramov izvor, Penava je do autora emisije Branka Uvodića tražio da župan Galić ne bude među pozvanima. ”Svađom čelnih ljudi HDZ-a u Vukovarsko-sremskoj županiji vrlo je nezadovoljan predsjednik te stranke i premijer Andrej Plenković.

Ministar Butković najavljuje gradnju kanala

On je upozorio gradonačelnika Penavu da se okani sukoba, jer bi u protivnom mogao izgubiti stranačku potporu za kandidaturu na mjesto gradonačelnika na izborima sljedeće godine. Ako ste primijetili Penava se posljednjih tjedana prilično stišao”, kaže Telegramov izvor, dobar poznavatelj političkih odnosa u toj županiji.

Barna i Penava žestoko se protive izgradnji kanala Dunav – Sava, projektu vrijednom 850 milijuna eura. Oni tvrde da je kanal gospodarska i ekološka katastrofe za Vukovar i opisuju ga kao ”agresiju na Vukovar, njegove građane i njihovu budućnost”. Vukovarom se šire priče kako pojedini građevinski poduzetnici, bliski županu Galiću i Tomislavu Čuljku, vide priliku za sjajan posao s državom, te da zapravo oni snažno pritišću da se krene u izgradnju kanala, koja će, kako je najavio ministar prometa Oleg Butković, krenuti sljedeće godine.