Kako je ministar Šustar u Telegramu prilično bestidno lagao da potpuno stoji iza reforme kurikuluma

'Mislim da je bespredmetno sumnjati u potrebe reformi'

01.03.2016., Split - Ministar obrazovanja Predrag Sustar posjetio zupana Zlatka Zevrnju. 
Photo: Miranda Cikotic/PIXSELL
FOTO: PIXSELL

“Mislim da je bespredmetno sumnjati u potrebe reformi”, kazao je ministar obrazovanja Predrag Šustar u velikom intervju za Telegram, prije nešto malo više od mjesec dana. Zbog nedostatka potpore Ministarstva i pokušaja miješanja politike u školstvo, stručna skupina na čelu s Borisom Jokićem danas je objavila da više neće voditi proces reforme.

Ministar Šustar prije mjesec dana je za Telegram rekao kako je za sljedeću školsku godinu planirana eksperimentalna provedba reforme te da se nada da će to uistinu tako i biti. “Kada sukladno najvišim standardima demokracije donesemo kurikulumske dokumente koji su u svojoj biti razvojni dokumenti, tih se standarda trebamo držati”, izjavio je Šustar.

‘Kritika je bilo, ali nema drame’

“Za iduću školsku godinu planirana je eksperimentalna provedba u dijelu osnovnih i srednjih škola i ja se ozbiljno nadam da će tako planirana dinamika biti ispoštivana. Komentari, prijedlozi i primjedbe zainteresirane javnosti utjecat će na dinamiku. Cilj nam je dobiti što kvalitetniji dokument”, izjavio je Šutar.

Ministar nam je tada detaljno pojasnio i u kojoj je fazi cijeli proces. “U tijeku je stručna rasprava o kurikulumskim dokumentima, a vrlo brzo ćemo ući u ključnu fazu – u javnu raspravu. Pozivam sve da se aktivno i odgovorno uključe u raspravu o kurikularnim dokumentima kako bi oni u konačnici bili što kvalitetniji i bolji. Upravo će stručna i javna rasprava pokazati kako kao društvo funkcioniramo te na koji način možemo poboljšati kurikulumske dokumente i koliko duboko treba ići da se dokumenti poboljšaju. Ovaj reformski zahvat ide od predškolskog preko osnovnoškolskog do srednjoškolskog sustava odgoja i obrazovanja.”

Šustara smo direktno pitali i to hoće li kritike koje dolaze iz redova vladajuće Domoljubne koalicije možda utjecati na budućnost velike reforme obrazovanja “Kritika je bilo, i to ne samo iz Domoljubne koalicije. Primjedbe ne moraju nužno biti loše, moramo shvatiti da nije drama ako se nekoga kritizira,” konstatirao je ministar.

Dobra suradnja s Jokićem i ostalima

Dotaknuo se i suradnje s Jokićem i ostalim članovima ekspertne radne skupine. “Imamo dobru suradnju, bitno je da smo u stalnoj komunikaciji s ljudima koji rade na reformi. Institucije i fizičke osobe pozivam da se usredotoče na stručnu, a potom i javnu raspravu jer tako najbolje mogu pomoći.”

Dodao je i kako ne sumnja u namjeru ekspertne radne skupine da naprave najbolji mogući posao. “Vjerujem da su kurikulumski dokumenti rađeni u najboljoj namjeri i najboljem znanju. Ako postoji bilo kakvo odstupanje u tim dokumentima, bilo da se radi o kvaliteti ili demokratskim vrijednostima, to će se kroz raspravu uočiti i ispraviti”, izjavio je.

“Ali ponavljam, svi koji su sudjelovali u tome, i oni koji su kritizirali, vjerujem da su to radili u najboljoj namjeri. Jer, ne zaboravimo, radi se o najosjetljivijem dijelu našeg društva, a to su naša djeca. Cilj nam je izraditi dokumente kakve imaju dobro uređene države, a po mogućnosti čak i bolje i kvalitetnije, zašto ne?” rekao je ministar Šustar.