Kaos državne tvrtke koja popravlja kanadere: dijelove nisu naručili na vrijeme, direktor na godišnjem, mehaničari otišli raditi van

U vrijeme kada su avioni u hangaru čekali na remont, dio mehaničara dobio dozvolu da ode dva mjeseca raditi u inozemstvo

20.10.2017., Velika Gorica - Transport protupozarnog zrakoplova Canadair CL-415 preko Velikogoricke obilaznice prema Zrakoplovno tehnickom centru. rPhoto: Borna Filic/PIXSELL
FOTO: Borna Filic/PIXSELL

Snažan požar kod Šibenika prije nekoliko dana gasile su sve raspoložive protupožarne zračne snage. Riječ je o četiri kanadera i tri Air Tractora. No, da se u isto vrijeme razbuktao primjerice požar koji je izbio na Marjanu, pitanje je bi li se zračne snage s tolikim brojem aviona mogle boriti s dva požara.

Glavni krivac za manjak aviona, od kojih su na remontu dva kanadera i dva Air Tractora, je tvrtka zadužena za njihov popravak – Uprava Zrakoplovno-tehničkog centra i Vladin Centar za restrukturiranje i prodaju, koji je u ime države zadužen za tu tvrtku, piše Jutarnji list.

Uprava ZTC-a nedavno je krivnju za nespremnost aviona za sezonu prebacila na proizvođača aviona, no Jutarnji piše da rezervni dijelovi za avione nisu naručeni na vrijeme, da se kasnilo s provedbom potrebnih radova, a da je dio mehaničara u vrijeme kada su avioni u hangaru čekali na remont dobio dozvolu da ode dva mjeseca raditi u inozemstvo. Osim toga, dok vatrogasci, koji mjesecima upozoravaju na to da će ovo zbog velike suše biti jedna od najgorih požarnih sezona, čekaju na popravak aviona, predsjednik Uprave Zdravko Klanac otišao je na godišnji odmor.

Traže se ponude za servisiranje po inozemstvu

Uz sve to, Jutarnji doznaje i da zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva, general Michael Križanec traži ponude u inozemstvu za servisiranje kanadera. Nedavno je talijanskoj tvrtki Babcock International uputio zahtjev za informativnom ponudom za provedbu godišnjeg pregleda jednog kanadera nakon završene požarne sezone. To bi se, navodno trebalo realizirati u dogovoru s Upravom ZTC-a.

Naime, ZTC ima ugovor s Ministarstvom obrane za remont aviona, ali bi u ovom slučaju ustupio radove talijanskoj tvrtki i za to dobio financijsku naknadu od pet posto od ukupne vrijednosti radova. Radovi se procjenjuju na oko pet milijuna kuna. U tom bi slučaju avion koji ide na remont bio prebačen u Italiju što bi se dogodilo prvi put dosad.

‘Imamo to što imamo’

Trenutno nije poznato ima li Ministarstvo obrane, kao vlasnik aviona i ugovaratelj remonta sa ZTC-om, informacije da zapovjednik Ratnog zrakoplovstva u inozemstvu traži ponude za remont kanadera i je li on ovlašten za sklapanje takvog posla. Jednako tako nije poznato jesu li i Nadzorni odbor tvrtke i ravnatelj CERP-a Mladen Plećaš kao predsjednik Skupštine ZTC-a upoznati s ovim poslovnim potezom Uprave tvrtke i zapovjednika Ratnog zrakoplovstva.

Podsjetimo, nakon nedavnog požara kod Šibenika ministar unutarnjih poslova Davor Božinović je za protupožarne avione izjavio da “imamo to što imamo” i da Hrvatska nije nespremna dočekala protupožarnu sezonu.