Karamarka brine što se u školama poučava da je Tuđman promijenio ime Dinamu, i još 5 stvari kojih se dotaknuo

U Banskim dvorima održan je sastanak o provedbi kurikularne reforme

22.02.2016., Varazdin - U Areni Varazdin odrzana proslava 26. godisnjice osnutka HDZ-a. Tomislav Karamarko. 
Photo: Vjeran Zganec Rogulja/PIXSELL
FOTO: PIXSELL

Prvi potpredsjednik Vlade Tomislav Karamarko sastao se danas u Banskim dvorima s Borisom Jokićem, voditeljem ekspertne skupine za provedbu Cjelovite kurikularne reforme, a sastanku je prisustvovao i resorni ministar Predrag Šustar.

Tom prilikom najavljeno je u kojem će se smjeru kretati kurikularna reforma i Jokiću je odobreno da nastavi s dosadašnjim radom. “Ovime objavljujemo još 32 kurikularna dokumenta. Ako to ostane na razini dokumenta reforma bi trebala biti prekinuta odmah. Bez osposobljavanja kadra neće biti ni trasformacije hrvatskog obrazovanja”, kazao je Jokić, a prenosi N1.

Karamarko je tom prilikom i sam rekao što ga smeta u sadašnjem sustavu obrazovanja te kakve promjene možemo očekivati po tom pitanju.

1. Želimo da djeca uče istinu

“Ne bih samo o povijesti, iako ja imam primjedbe na prikaz Domovinskog rata i totalitarizama iz 20. stoljeća. O tome se mora i može pričati i to je podložno korekcijama. Želimo da djeca uče istinu, koja je u funkciji budućnosti, a ta istina je vječna”, kazao je Karamarko, piše N1.

2. Treba nam dualno školstvo

Rekao je da je nužno da mladi ostanu u Hrvatskoj te treba unaprijediti školstvo i gospodarstvo te školstvo staviti u funkciju gospodarstva, tako da poduzetnici otvaraju radna mjesta i da ovdje mladi imaju obitelji.”Potrebno nam je dualno školstvo, kakvo je u Europi”, poručio je prvi potpredsjednik Vlade.

3. Zašto se uči da je Tuđman promijenio ime Dinamu?

“Imam čitav niz primjedbi, primjerice, da svaki profesor može birati udžbenik po kojem će predavati povijest, da se u njima navodi kako je Franjo Tuđman promijenio ime Dinamu u Croatia. Imamo puno primjera, ali to je drugi val promjena. Ovo o čemu danas raspravljamo je okvir i volio bih da školstvo bude zaštićeno od politike i politikantstva i stranačkih interesa”, izjavio je Karamarko.

4. Za koga radimo reforme?

29.02.2016., Zagreb - Prvi potpredsjednik Vlade Republike Hrvatske Tomislav Karamarko primio je u Banskim dvorima, voditelja ekspertne radne skupine za provedbu Cjelovite kurikularne reforme Borisa Jokica. Voditelj ekspertne skupine Jokic predstavio je dosadasnji rad, rezultate i pripremljene dokumente vezane uz projekt kurikularne reforme. Sastanku su nazocili i ministar znanosti, obrazovanja i sporta Predrag Sustar, te posebni savjetnik za drustvene djelatnosti prvog potpredsjednika Vlade Damir Jugo. Nakon sastanka sudionicu su dali izjave za medije. Photo: Patrik Macek/PIXSELL
Boris Jokić, Tomislav karamarko i Predrag Šustar PIXSELL

Karamarko je izrazio i zabrinutost što se u Hrvatskoj svake godine rađa sve manje djece, na godišnjoj razini ta je brojka negdje 10 tisuća djece manje. “To je jako loše. Ako nemamo djece, nemamo budućnosti, nemamo ništa. Za koga radimo reforme? Treba nam čitav niz mjera da se to popravi. Ismijavali su nas kad smo rekli da ćemo za svako novorođeno dijete izdvojiti 1000 eura; izdvojili smo za to 100 milijuna kuna, ali to je segment mozaika koji bi trebao značiti demografsku obnovu Hrvatske”, kazao je Karamarko.

5. Jasno je da će premijer supotpisati Lozančićevu smjenu

Osim stanja u školstvu, Karamarko se osvrnuo i na trakavicu oko smjene šefa Sigurnosno-obavještajne agencije Dragana Lozančića. Kazao je da će “to isto tako biti napravljeno, jer ako ne uživa povjerenje predsjednice ni parlamentarne većine, koja nije usvojila njegov izvještaj o radu, jasno je da će premijer postupiti na isti način”.

6. Brkić ide na razgovor s Mostom pa premijerom

O kandidaturi Milijana Brkića za ministra branitelja Karamarko kaže da slijedi već poznati proces. “Mi smo predložili Milijana Brkića, i on će proći proces kao svi ostali, najprije razgovor s Mostom te premijerom.”