Komunistička partija Kine objavila je reklamu povodom svoje 95. godišnjice, reakcije su podijeljene

Pregledana je 20 milijuna puta

FOTO: Screenshot

Nova televizijska reklama pod nazivom “Tko sam ja?” koja slavi kinesku Komunističku partiju postala je viralna u Kini, a uskoro i u ostatku svijeta, prenosi Business Insider. Reklama je napravljena povodom obilježavanja 95. godišnjice partije, a za njenu izradu je zaslužna Centralna kineska televizija (CCTV).

Video od 90 sekundi počinje s pitanjem “Tko sam ja? Kakva sam ja osoba?”. Reklama prikazuje šest članova partije iz svih sfera života koji rade i više od svoje dužnosti prije nego što zaključe “Ja sam Komunistička partija. Ja ću uvijek biti na tvojoj strani”.

U reklami se, između ostalih, prikazuje studentica koja posljednja napušta učionicu nakon što je obrisala ploču i pospremila iza svih, čistačica ulice koja čisti prije zore, policajac koji regulira promet tijekom nevremena, a čitavu stvar prati dirljiva klavirska skladba.

Socijalističke vrijednosti

Reklama je snimljena u Šangaju, nekadašnjem sjedištu kineske Komunističke partije dok je produciranje reklame trajalo tri tjedna, prenosi CCTV. Cilj reklame je ilustrirati socijalističke vrijednosti i promicati uvjerenja Komunističke partije kroz “osvježeniji jezik i bogate slike”.

https://www.youtube.com/watch?v=c1vpUpMJxTM

Reklama je prvi puta prikazana u lipnju, ali je postala popularna tek u utorak nakon što ju je na Sina Weibo, kineskom servisu sličnom Twitteru, podijelila Komunistička liga mladih. Unatoč tome, mišljenja gledatelj oko reklame su podijeljena. “Srce mi se rastopilo dok sam ovo gledao. Ne mogu vjerovati da sam postao pobornik Partije”, rekao je jedan od gledatelja, barem tako tvrdi The Paper, kineski digitalni news servis.

Drugi su istaknuli da vrline koje su prikazane u reklami, poput nesebičnosti i dobrote, nisu nužno vrline Komunističke partije. “Ovdje se ne radi o partiji. Radi se o marljivim ljudima”, komentirao je jedan korisnik Weiboa.

Ljudi nemaju nikakva prava

Reklama je objavljena i na YouTubeu na kojem se nalaze necenzurirani komentari koji nisu vidljivi osobama iz Kine. “Nema smisla raditi političku reklamu jer ljudi nemaju pravo glasati ili birati”, napisao je jedan od komentatora na YouTubeu.

Drugi komentar sugerira da se ljude u reklami zamijeni sa zatvorenim visoko rangiranim dužnosnicima Komunističke partije poput Boa Xilaia, Zhoua Yongkanga, Xu Caihoua i Guoa Boxionga. Unatoč podijeljenim reakcijama video je na najvećem kineskom video servisu Tencent Video dosada pregledan 20 milijuna puta, prenosi China Daily.