Merkel je malo zaprijetila njemačkoj autoindustriji; poručuje im da se uozbilje jer im ljudi inače više neće vjerovati

Od 2015. njemačka autoindustrija opterećena je skandalom s ekotestovima

ZADNJA IZMJENA: Aug 12, 2017
Foto: AFP

Njemačka automobilska industrija, opterećena skandalom s ekotestovima mora se promijeniti ili će izgubiti povjerenje javnosti, upozorila je kancelarka Angela Merkel u subotu u govoru kojim počinje kritičnu fazu kampanje za parlamentarne izbore idući mjesec. “Želimo snažnu automobilsku industriju”, rekla je Merkel i dodala “Ali želimo i visoke ekološke standarde” te je upozorila “Industrija se kocka s povjerenjem naroda”.

Merkel je sudjelovala na skupu koji su organizirali njezini kršćanski demokrati u industrijskome gradu Dortmundu u vrijeme kada ankete pokazuju iznenadan pad popularnosti, piše agencija dpa. Pritom je odbacila prijedlog socijaldemokrata da se uvedu kvote za električna vozila u Europi, ocijenivši da bio to bilo suviše komplicirano, piše agencija Reuters.

Schulz misli da bi kvote potaknule inovativnost

Socijaldemokratski lider Martin Schulz, glavni kancelarkin izazivač na izborima u rujnu, u petak je predložio takve kvote za Njemačku i za Europsku uniju jer vjeruje da bi to potaknulo inovativnost u industriji. “Ne mislim da je kvota za E-vozila – za ovu tehnologiju – dobro promišljena”, rekla je kancelarka u govoru na skupu svojim pristašama. “U tom bismo slučaju godinama pregovarali u Europi”, rekla je.

Umjesto toga, pozvala je da se donese bolja strategija koja bi pomogla autoindustriji da se prebaci na proizvodnju električnih vozila. “Moramo biti brzi u inovaciji, a ondje gdje tvrtke ne mogu same, vlada mora stati iza njih”, rekla je Merkel. Kancelarka je napustila političku pozornicu prošli mjesec radi godišnjeg odmora, a od tada su se u javnosti pojavile nove pojedinosti o islamistički motiviranom napadu nožem u Hamburgu te se proširio skandal s njemačkom autoindustrijom.

Proučavaju se veze autoindustrije i politike

Njemački proizvođači automobila pod pritiskom su otkako je u rujnu 2015. Volkswagen priznao da je varao na ekotestovima više od 11 milijuna vozila diljem svijeta. Politička snaga njemačke autoindustrije posebice je pod povećalom javnosti uoči parlamentarnih izbora 24. rujna i proučavaju se veze između te industrije i političkog establišmenta.

Kriza se otvorila prošli mjesec kada se otkrilo da su VW, Audi, Porsche, BMW i Daimler članovi tajnog kartela od 90-ih godina unutar kojeg su se dogovarali o kontrolama emisija plinova i standardima. Unatoč padu popularnosti kancelarkin CDU u koaliciji s bavarskom strankom CSU i dalje vodi s oko 40 posto u odnosu na lijevi centar socijaldemokrata kojemu ankete daju oko 24 posto glasova.