Najavljeno poskupljenje teretnog prijevoza: 'Znamo što to znači za cijene u trgovinama i usluge'

Problem je u rastu cijena goriva

16.03.2020. Slavonski Brod, Pusta autocesta A3 kroz Slavoniju, kojom danas prometuju uglavnom kamioni i vozila za opskrbu.rPhoto: Ivica Galovic/PIXSELLr
FOTO: Ivica Galovic/PIXSELLr

Zbog nikad skupljeg goriva prijevoznici su najavili poskupljenje, piše u utorak Jutarnji list, ističući da nas očekuje lančani rast cijena do 25 posto. U uvjetima najavljenog poskupljenja goriva usluge teretnog prijevoza moraju poskupjeti 20 do 25 posto, a svi znamo što to znači za cijene u trgovinama i usluge, poručio je jučer dopredsjednik Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika (UHCP) Vladimir Jurčec.

Sugovornik Jutarnjeg lista, s kojim su razgovarali u očekivanju objave novih cijena goriva, povećanih, u slučaju eurosupera za kunu i 60 lipa, a dizela za kunu i 80 lipa, iznio je procjenu da bi zbog povećanih cijena goriva članice UHCP-a od 30 do 40 posto svog voznog parka jednostavno stavile izvan upotrebe i zatražio da vlada hitno donese porezne izmjene.

Traže porezno rasterećenje sukladno rastu cijena

“Poslovati s gubitkom, da se odmah razumijemo, nećemo. Bolje da nam vozila stoje u dvorištu nego da gomilamo gubitke. Budući da je najavljeno poskupljenje goriva drastično, takvo mora biti i porezno rasterećenje goriva”, kaže Jurčec.

Znači, smanjenje trošarina mora biti sukladno rastu cijena plus ukidanje dijela koji iz naših poreza ide za konkurenciju, za Hrvatske autoceste, Hrvatske ceste i Hrvatske željeznice. Nigdje u svijetu nema da se nekome naplaćuje porez koji ide izravnoj konkurenciji”, ističe dopredsjednik UHCP-a. Jurčec skreće pozornost i na najave cestovnih prijevoznika u Češkoj i Slovačkoj da će zbog drastičnog rasta cijena goriva stupiti u štrajk.

S poskupljenjem prijevoza raste i inflacija

“Mislim da je svima jasno što bi poskupljenje prijevoza značilo za inflaciju, a samim tim i za ukupna gospodarska kretanja u zemlji”, zaključuje dopredsjednik UHCP-a. Na udaru novih, viših cijena goriva su i prijevoznici putnika, među kojima naglašeno tvrtke u sistemu javne usluge koju subvencionira država, odnosno lokalna samouprava.

Naime, kako upozorava predsjednik Udruge hrvatskih autobusnih javnolinijskih prijevoznika Hrvoje Meštrović, javni linijski prijevoz ionako je opterećen nemarom velikog dijela županija u organizaciji prijevoza učenika i radnika, odlaskom profesionalnih vozača iz Hrvatske i dugogodišnjim oklijevanjem države da uslugu javnog prijevoza regulira u skladu s direktivama Europske unije, piše novinar Jutarnjeg lista Vedran Marjanović.