Nakon Brexita i Trumpa, francuski dnevnik Le Parisien odustaje od izbornih anketa; kažu da se vraćaju na teren

Smatraju da je to trenutno jedini pravilan način da bi se osjetilo javno raspoloženje

FOTO: Alexandra/Flickr

Francuski odnos prema izbornim anketama došao je u fokus nakon što je Le Parisien objavio da će prestati naručivati ankete koje istražuju javno mišljenje u nadolazećem periodu francuskih predsjedničkih izbora i umjesto anketa oslanjati se više na reportaže na terenu kako bi osjetili javno raspoloženje, piše The Guardian.

Ova originalna odluka koju su donijele dnevne novine Le Parisien došla je nakon mjeseci diskusija u redakciji novina nakon Brexita i izbora Donalda Trumpa – oba događaja su iznenadila medije i neke anketne agencije.

“Radije nego da samo pričamo o tome što neki vide kao greške izbornih anketa, mi smo odlučili vratiti se srži naše profesije: odlasku na teren gdje smo blizu ljudima”, izjavio je Stephane Albouy, glavni urednik Le Parisiena koji je, uz njihovu sestrinsku novinu Aujourd’hui en France, povijesno bio među najvećim medijskim korisnicima političkih anketa, a one su često dominirale njihovim naslovnicama.

Vraćaju se reportažama koje propitkuju javno mnijenje

“Ne napadam ispitivanja javnog mišljenja. Nije da oni rade loše svoje posao, oni daju sliku jednog dijelića. Problem je u tome kako ih mediji koriste”, istaknuo je Stephane Albouy.

Dodao je da je tom odlukom htio da njegova novina prestane biti opsesivna oko ‘trkaćeg elementa’ u promatranju koji je politički kandidat u prednosti te da se vrate pravim reportažama koje propitkuju javno mnijenje i političke platforme.

Izostanak naručivanja izbornih anketa uštedit će novini na desetine tisuća eura, dodao je Albouy i napomenuo da je Le Parisien i dalje slobodan komentirati ostala medijska istraživanja.

Francuska masovno koristi ankete

Francuska je jedna od zemalja na svijetu koja iznimno mnogo koristi političke ankete. U godini kada su predsjednički izbori, bude do nekoliko stotina nacionalnih anketa, a otprilike bar jedna anketa dominira na nekoj naslovnici.

Francuska objavljuje masivan broj političkih anketa i to neće prestati usprkos odluci Le Parisiena”, izjavio je Yves-Marie Cann, politički direktor u Elabeu, istraživačkoj grupi u Parizu.

“Svrha javnih istraživanja je da bace svjetlo na javnu debatu. Oni su koristan indikator, ali mi uvijek kažemo da ne smiju biti jedini indikator. Novinarsko istraživanje na terenu je jednako važno. Moramo gledati cjelokupnu sliku – uključujući i ono što se govori na društvenim mrežama, kao i ono što analitičari govore”, zaključio je Yves-Marie Cann.