Napravljena je analiza o strankama u online medijskom prostoru (i neke su nas činjenice prilično iznenadile)
Slogan HDZ-ove koalicije je popularniji od SDP-ovog, otkriva Mediatoolkit
HDZ je najspominjanija stranka, a Zoran Milanović najviše puta spominjani političar u prethodnom razdoblju. Tomislav Karamarko pak slovi kao najnegativniji političar.
Rezultati su to analize koju je Mediatoolkit napravio pred sam početak izborne kampanje, u razdoblju od 5. do 27. listopada. Analizom se željelo utvrditi kolika je prisutnost najvećih političkih stranaka u online medijskom prostoru. Dobiveni rezultati i nisu baš očekivani, a obzirom na doba u kojem je istraživanje rađeno, spominjanje glavnih aktera političke scene je prilično često, što će se sljedećih dana još dodatno intenzivirati.
Brojem spominjanja HDZ daleko ispred SDP-a
Prema rezultatima, ključna riječ koja se koristi je “parlamentarni izbori” (4 776 puta), dok su hashtagovi #izbori2015 i #izboriHR korišteni više od 1650 puta na webu i društvenim medijima.
Što se tiče političkih stranaka, HDZ je daleko najspominjanija stranka, a spoemenut je na webu i društvenim medijima ukupno 31 705 puta, dok je drugoplasirani SDP spomenut 22 722 puta.
Sve ostale stranke su bitno manje spomenute, pa je na trećoj poziciji Živi zid s 3270 spominjanja, a onda slijede HDSSB, ORaH, Hrast, MOST, te Naprijed Hrvatska Iva Josipovića. Iz Mediatoolkita tvrde da će se broj spominjanja u skladu s približavanjem dana parlamentarnih izbora sve više povećavati.
Iznenađenje na Facebooku
Što se tiče dominacije na društvenim mrežama, i tu je HDZ pobjednik. Najviše spominjanja ostvario je na Facebooku (8519), što je 27 posto od ukupnog broja spominjanja neke političke stranke. SDP mu na Facebooku pak puše za vratom, spomenut je 5222, što je 23 posto.
Facebook je karakterističan za Živi zid koji većinu komunikacije obavlja upravo putem te društvene mreže, pa čak 45 posto od ukupnih spominjanja te stranke putem medija, opada na Facebook.
Milanović vodi
Što se tiče predsjednika stranaka, Zoran Milanović je spomenut čak 39770 puta, što ne čudi obzirom na njegovu premijersku funkciju. Tomislav Karamarko je pak znatno manje puta spomenut, samo 13728.
Nakon njih slijede Ivan Sinčić, čelnik Živog zida i Božo Petrov iz MOST-a. No, oni su znatno manje puta spomenuti od Milanovića i Karamarka.
Slogan desnice zvučniji u medijima
Stranke su u kampanju krenule i s prepoznatljivim sloganima, a najpopularniji, ako gledamo na broj spominjanja u medijskom prostoru, je slogan Domoljubne koalicije koji glasi “Domoljubna koalicija- Zajedno za jaku Hrvatsku,” koji je u razdoblju zaključno s jučerašnjim danom spomenut 3 997 puta. Nasuprot tome, slogan “Hrvatska raste” koalicije okupljene oko SDP-a spominjao se 2 506 puta.
Karamarku se najviše zamjeraju gafovi s brojevima
Mediatoolkit je u svom istraživanju išla i korak dalje, pa su došli do zanimljivih podataka o liderima dviju najvećih političkih stranaka.
Rezultati su pokazali da se Karamarko na webu i društvenim mrežama u hrvatskim i regionalnim online medijima spominje u izrazito negativnom kontekstu. Više od 50 posto objava u kojima se spominje je negativnog predznaka. Milanović tu stoji nešto bolje, s 37 posto negativnih spominjanja.
Veliki dio Karamarkovih negativnih objava je izrugivanje s njegovim gafovima u vezi brojeva, dok se Milanovića negativno spominje u kontekstu izbjegličke krize. No, lider HDZ-a nešto se više puta spominje u pozitivnom kontekstu od Milanovića.