Objavili finalno izvješće o drami u Zürichu: Evo zašto je avion Croatia Airlinesa morao sletjeti na nos

Nesreća je 27.9.2013. izbjegnuta samo zahvaljujući prisebnosti i iskustvu pilota

FOTO: simon

Uzrok prisilnog slijetanja zrakoplova Croatia Airlinesa 27. rujna 2013. godine na aerodrom u Zürichu je napuknuće metalne ploče koja pokriva senzore u stajnom trapu, zbog čega se prednji kotači zrakoplova nisu mogli spustiti, utvrdilo je Švicarsko povjerenstvo za istraživanje nesreća (Swiss Accident Investigation Board).

Podsjetimo, avion Croatia Airlinesa DASH Q400, sa 60 putnika i četvero članova posade, morao je prislino sletjeti 27. rujna u 18.18 sati na aerodrom u Zürichu. Nesreća je izbjegnuta samo zahvaljujući prisebnosti i iskustvu pilota, koji su spustili avion unatoč tome što nisu mogli izvući prednji, nosni stajni trap.

Posada je spasila avion i putnike

Uzrok nemogućnosti spuštanja prednjih kotača bilo je napuknuće metalne ploče koja pokriva senzore u stajnom trapu, odnosno metalne površine koja štiti senzore stajnog trapa od udaraca komada kamenja ili leda kod slijetanja.

Puknuta ploča stajnog trapa
Puknuta ploča stajnog trapa simon

Po završnom službenom izvješću, objavljenom jučer, posada je na sve načine pokušala spustiti prednji stajni trap, no zbog napuknuća ploče sila koju su za to trebali bila je veća od one kojom su raspolagali. Analiza u laboratoriju pokazala je da je površina ploče bila u lošem stanju, porozna i puna sitnih pukotina, a jednaki nedostaci pronađeni su i na površini vara.

“Budući da nema dokaza da je posada napravila ikakve pogreške u postupku spuštanja predsnjeg stajnog trapa, može se zaključiti da je uzrok problema tehničke naravi”, ističe se u izvještaju. Sam stajni trap bio je funkcionalan, no ploča je blokirala njegovo spuštanje. Inače je za spuštanje trapa potrebna sila od 41 kg, a nakon što je avion sletio mehaničari su za spuštanje trapa trebali upotrijebiti silu od 55 kg. Nakon uklanjanja ploče stajni trap se normalno spustio. Kako je incident izgledao možete poslušati na audiosnimci: