Osnovan krizni stožer za izbjeglice, premijer je rekao da smo dokazali kako se znamo ponašati kao ljudi

Vlada je donijela niz zakona kojima olakšava poslovanje poduzetnika

FOTO: PIXSELL

“Tijekom noći je, prema informacijama koje imamo, u zemlju ušlo još oko 5000 ljudi, migranata, izbjeglica. Ovo je jedna humanitarna situacija, kriza, radimo sve što je u interesu hrvatske sigurnosti, to nam je na prvom mjestu, zatim humanosti, pravila, sve dok to budemo u stanju. Mi smo tranzit i ponašat ćemo se prema njima bolje nego neke druge države, ali naše mogućnosti su ograničene,” rekao je premijer Zoran Milanović na početku 253. sjednice Vlade.

Bez izjava nakon sastanka s austrijskim kancelarom

Premijer se neposredno prije sjednice Vlade sastao s austrijskim kancelarom Wernerom Faymannom s kojim je sat i pol vremena razgovarao u Banskim dvorima. Nakon sastanka niti jedan, niti drugi nisu bili raspoloženi za nikakve izjave. Na sjednici Vlade kratko je prokomentirao taj sastanak. “Sad sam sat vremena razgovarao s austrijskim kancelarom, podijelili smo iskustva i dogovorili neke stvari. Austrija je zemlja destinacije, mi nismo, ali postoje granice naših kapaciteta. Moramo prije svega voditi računa o hrvatskom interesu, ali smo pokazali da se znamo ponašati kao ljudi”, dodao je Milanović.

Zoran Milanovic
Premijer na sastanku s austrijskim kancelarom Wernerom Faymannom PIXSELL

Na čelu stožera Ranko Ostojić

Vlada je na današnjoj sjednici koja ima čak 40 točaka dnevnog reda, donijela odluku o osnivanju Stožera za koordinaciju aktivnosti povodom dolaska migranata u Republiku Hrvatsku. Zadaća Stožera je osigurati koordinirano djelovanje svih nadležnih tijela i institucija s ciljem humanitarnog prihvaćanja i zbrinjavanja migranata. Na čelu stožera bit će ministar unutarnjih poslova Ranko Ostojić. Članovi stožera bit će zamjenici i pomoćnici iz više ministarstava – socijalne politike i mladih, vanjskih i europskih poslova, rada mirovinskog sustava, ministarstva zdravlja i ravnatelj Državne uprave za zaštitu i spašavanje.

Zatvaranje tvrtke odsada samo 600 kuna

Vlada je prihvatila izmjene i dopune više zakona kojima se olakšava poslovanje hrvatskih poduzetnika te podiže transparentnost njihovog poslovanja. Tim se zakonskim izmjenama, prema riječima ministra pravosuđa Orsata Miljanića, prvenstveno poduzetnicima smanjuju troškovi i vrijeme za izlazak iz poslovanja.

Miljenić je podsjetio kako je Vlada ranije olakšala ulazak u poduzetništvo, primjerice kroz uvođenje osnivanja tzv. tvrtki za 10 kuna, no ostale su zakonske odredbe koje određuju neprimjereno skup i dugotrajan postupak izlaska iz poduzetništva. Ovim zakonskim izmjenama troškovi se ponegdje smanjuju i do 90 posto, a vrijeme dvostruko skraćuje, istaknuo je ministar pravosuđa.

Primjerice, kazao je, tvrtka koja se osnuje za 600 kuna, zatvarala se uz trošak od npr. 12 tisuća kuna, a sada bi taj trošak trebao također biti oko 600 kuna.

Niži troškovi likvidacije tvrtki

U tom paketu su, uz izmjene Zakona o sudskom registru, izmjene još pet zakona – o trgovačkim društvima, o sudskim i javnobilježničkim pristojbama, Europskog društva Societas Europea (SE) i Europskog gospodarskog interesnog udruženja (EGIU) te o uvođenju Europske zadruge.

Izmjenama se, uz ostalo, smanjuju troškovi likvidacije tvrtki, posebice jednostavnih društava s ograničenom odgovornošću (j.d.o.o.). Naime, za j.d.o.o. je najniži iznos temeljnog kapitala za osnivanje deset kuna, dok su sada troškovi njihove likvidacije jednaki kao i za društvo s ograničenom odgovornošću, tj. iznose 7.000 kuna.

Po podacima iz obrazloženja zakonskih prijedloga, od stupanja na snagu izmjena Zakona o trgovačkim društvima u 2012. godini do kraja prvog tromjesečja 2015. godine u Hrvatskoj je osnovano 19.209 j.d.o.o.

250 tisuća kuna za doradu internet stranica

Predloženim se zakonskim izmjenama uz ostalo omogućuje i plaćanje sudske pristojbe u gotovom novcu i kada je visina te pristojbe manja od 100 kuna. Time će se omogućiti plaćanje sudske pristojbe u novcu uplatom na račun, te se od obveznika više neće tražiti fizička prisutnost pri njezinu plaćanju i/ili kupovanje biljega, navodi se u obrazloženjima.

Izmjene se također odnose i na zamjenu potrebnih objava u “Narodnim novinama,” objavama na internetskoj stranici sudskog registra, pa Vlada tako u obrazloženju izmjena Zakona o sudskom registru procjenjuje da će za njegovu provedbu, radi dorade informatičkog sustava, biti potrebno potrebno je 250.000 kuna, koji su planirani u ovogodišnjem državnom proračunu.