Otkriveno koliko su državne tvrtke koje je nadzirao Filipovićev savjetnik platile televizijama, riječ je o golemim iznosima

Suradnja s državnim firmama za neke je medije bila vrlo unosna

14.09.08.2017., Zagreb - Jurica Lovrincevic, predsjednik Uprave Peveca. Photo: Zarko Basic/PIXSELL
FOTO: Zarko Basic/PIXSELL

Prošlog tjedna je buknula afera Mreža koja je rezultirala smjenom ministra Davora Filipovića i njegovog posebnog savjetnika Jurice Lovrinčevića. Podsjetimo, Nacional je objavio kako je novinar Mreže TV snimao razgovore s Lovrinčevićem, koji je obećavao da će televiziji Mreža TV osigurati 200.000 eura. Pola tog novca tražio je za sebe.

Nabrojao je tvrtke koje kontrolira, među njima Fond za zaštitu okoliša, Janaf, Hrvatske vode i druge. Jutarnji list se nakon objave transkripata javio državnim tvrtkama i agencijama koje su spomenute u razgovoru s upitom koliko su novca dale za oglašavanje u medijima otkako je Lovrinčević bio savjetnik ministra, dakle, tijekom godinu i pol dana.

Najviše otišlo Novoj TV

Ispostavilo se da su od kolovoza prošle godine do danas potrošile ili će tek potrošiti 1,7 milijuna eura na kampanje u medijima. Najviše novca dao je Fond za zaštitu okoliša koji je potrošio 957.140 eura. Najviše novca otišlo je Novoj TV, gotovo 180.000 eura.

RTL-u je namijenjeno 135.500 eura, a HRT-u 78.000 eura. Mreža TV je dobila najviše novca od lokalnih televizija, 73.000 eura. Sve televizije i radiostanice u prošloj i ovoj godini dobile su, ili će dobiti, 577.191 eura, dok je 379.949 eura na javnom natječaju ove godine dobila agencija Akter public.

Hamag Bicro najveći oglašivač

Hamag Bicro, tvrtka koja je bila drugi najveći oglašivač, u marketing je uložila 560.000 eura, od čega je na Mreža TV dobila 86.000 eura. Jutarnji je kontaktirao i APN, Agenciju za pravni promet i posredovanje nekretninama, koja je u resoru ministra Branka Bačića, budući da ju je Lovrinčević spominjao u transkriptima.

IZ APN-a su kazali tek da imaju dugogodišnju suradnju s gotovo svim relevantnim medijskim kućama u Hrvatskoj, kako na nacionalnoj, tako i na regionalnoj i lokalnoj razini. S Mrežom TV, kažu, surađuju već devet godina, a za sve medijske kampanje su u 2022. isplatili oko 300.000 kuna bez PDV-a. Naglašavaju da ove godine s Lovrinčevićem nisu surađivali.

Janaf je odgovorio da ne ostvaruje marketinške suradnje s medijima. Iz Hrvatskih voda su kazali kako su se oglašavali samo u Glasu Slavonije za oko 2629 eura, a nešto manji iznos dobila je i Hanza Media za jednu konferenciju.