Ovo je hrvatsko zdravstvo: 'Prije nego se vozilo Hitne zapalilo nisu radile kočnice. Upozoravamo na loše održavanje, nitko ne sluša'

Vozilo je deset dana ranije bilo na popravku zbog curenja goriva

FOTO: Pixsell/screenshot

Sanitetsko vozilo Zavoda za hitnu medicinsku pomoć Vukovarsko-srijemske županije posve izgorjelo prošle subote, na cesti Bobota – Pačetin, samo desetak dana prije toga bilo je na popravku u vinkovačkom Autoservisu Kataj. Telegramu je tu informaciju potvrdio Mato Matić, ravnatelj Zavoda za hitnu medicinu Vukovarsko-srijemske županije.

Matić, međutim, nije mogao potvrditi ono što je ranije, iz drugog izvora, rečeno Telegramu: vozilo je poslano na popravak zbog curenja goriva u crijevu koje vodi u motor. Matić nije znao reći ni što je konkretno rađeno na vozilu koje je u subotu progutala vatra, na sreću bez ljudskih žrtava. Rekao je tek da u spomenutom Servisu održavaju vozila u posljednje dvije-tri godine i da se radi o bagatelnoj nabavi.

Nisu radile ni kočnice?

Sanitetsko vozilo koje je posve izgorjelo, proizvedeno je 2014. godine, rekao je Matić, a na upit zašto nije popravljeno u ovlaštenom Citroenovom servisu s obzirom na to da je te marke, odgovorio je kako se vozila, dok traje jamstvo, servisiraju na mjestima koja imaju licencu proizvođača.

S Autoservisom Kataj to nije slučaj, ali Matić pojašnjava da su, s obzirom na to da je Citroenovom vozilu jamstvo isteklo, servis vozila odlučili povjeriti tvrtki koja je dala najbolju ponudu. Na službenim stranicama Zavoda za hitnu medicinsku pomoć Vukovarsko-srijemske županije stoji kako je za održavanje vozila hitne pomoći prošle godine potrošeno 176 tisuća kuna, dok je planirani iznos za ovu godinu manji – 157.260 kuna.

Međutim iz izvora bliskih vozačima sanitetskih vozila Zavoda za hitnu medicinsku pomoć Vukovarsko-srijemske županije čuli smo da je vozilo izgorjelo u subotu imalo problema i s kočnicama te da ga je, kada se prije plamena pojavio dim, bilo teško zaustaviti. Bilo je problema ne samo s nožnom, već i ručnom kočnicom, rečeno nam je. Tvrde da je i taj problem bio prijavljen, ali nije otklonjen.

‘Popravci su nestručni’

“Ravnatelj Matić smatra kako je najvažnije da se prihvati najjeftinija ponuda za održavanje vozila. Ne želi čuti tuđe mišljenje, još manje savjete i radi sve po svom. Međutim, vozači se žale da su popravci na vozilima nestručni, da im u servisu znaju reći kako nisu opremljeni i da ne prate tehnološke inovacije”, kazao je za Telegram izvor koji je odlično upućen u stanje koje vlada u Zavodu za hitnu Vukovarsko-srijemske županije.

Taj zaposlenik Zavoda dodaje kako su u kolektivu izrazito loši međuljudski odnosi, za što odgovornim smatra ravnatelja. Objašnjava kako je Matić kadar bivšeg gradonačelnika Županje, Davora Miličevića te da je u Zavod za hitnu medicinsku pomoć došao po stranačkoj liniji.

Ranije, Matić je radio u Vukovarsko-srijemskoj županiji, u uredu za socijalnu skrb, odakle je zaslugom bivšeg župana Bože Galića dospio na sadašnju rukovodnu funkciju, na kojoj je već treći mandat.

Problem i nabava vozila

Naš sugovornik, koji iz razumljivih razloga želi ostati anoniman, kaže kako je problem ne samo održavanje već i nabavka novih vozila za Hitnu pomoć, jer je to u nadležnosti županija, koje nisu u istoj financijskoj situaciji, pa postoji velika šarolikost u voznom parku.

Ilustrira to stanjem u Zavodu za hitnu medicinsku pomoć Vukovarsko-srijemske županije gdje imaju 15-ak vozila čak četiri različita proizvođača; Mercedes, Ford, Citroen i Peugeot. To, veli, poskupljuje troškove nabavke ali i održavanja vozila, a tome bi se moglo stati na kraj izmjenama zakona.

“Sreća je što u vozilu koje je izgorjelo nije bio pacijent, s obzirom na to da su kola, kad je izbio požar, bila na povratku nakon intervencije. Pitanje je bi li sve prošlo bez ljudskih žrtava da se u Hitnoj nalazio pacijent”, rekao je Telegramov sugovornik. Vukovarsko-srijemska policija u ponedjeljak, dva dana nakon nesreće, izvijestila je kako je vatra planula zbog kvara na električnim instalacijama. Problem s curenjem goriva i kočnicama se ne spominje.