Nekad je nužno odabrati stranu

Radnici Croatia Airlinesa poslali su priopćenje u kojem objašnjavaju zašto idući tjedan idu u štrajk

Sindikat optužuje Upravu za uništavanje kompanije

19.05.2017., Zagreb - Nacionalni avio-prijevoznik Croatia Airlines svecano je u Medjunarodnoj zracnoj luci Franjo Tudjman (MZLZ) obiljezio uvodjenje novih sezonskih linija za Stockholm, Bukurest, Helsinki i Oslo. 
Photo: Marko Prpic/PIXSELL
FOTO: PIXSELL

Uprava Croatia Airlines-a danas je optužila Sindikat Organizacija radnika Croatia Airlines (ORCA) da će organizacijom štrajka 8. kolovoza ove godine prouzročiti velike probleme i štetu kompaniji, no iz ORCA-e odgovaraju kako štetu kompaniji zapravo radi Uprava koja, između ostalog, izbjegava dijalog sa sindikatima.

“Uporno odbijanje svih pokušaja sindikata da ostvari socijalni dijalog od strane uprave jasan je pokazatelj da mora doći do ozbiljnih promjena u upravljanju Croatia Airlinesom kako bi sve uključene strane, kao i javnost, mogle imati uvid u to kako kompanija posluje i što na to utječe”, poručuju iz ORCA-e.

Razlozi štrajka u Croatia Airlinesu

A iznose i neke precizne podatke. Tako navode da u konkurentskim tvrtkama posade rade u blokovima od 4 ili 5 dana pa nakon toga imaju 2 do 3 dana odmora, dok u Croatia Airlinesu rade 6 ili 7 dana, nakon čega slijedi tek 36 sati odmora. Kod aviomehaničara je već utvrđen nezakonit broj prekovremenih sati.

Nove linije, tvrde iz ORCA-e, Croatia Airlines otvorila je isključivo programom pay to fly, odnosno najmom zrakoplova i posada, što znači da se zarada ostvaruje zrakoplovima i ljudima koji nisu zaposlenici matične kompanije.

Uz već poznate podatke o broju pilota, stjuardesa i mehaničara koji su napustili kompaniju u posljednjih nekoliko godina, ORCA navodi i da si je istovremeno uprava podigla plaće, te zahtijevala isplatu bonusa zbog uspješnog poslovanja.

‘Pada tržišni udio kompanije’

U ORCA-i priznaju podatak da je kompanija lani zabilježila porast broja putnika za pet posto, no napominju kako su hrvatske zračne luke istovremeno ostvarile 13 posto više putničkog prometa.

“Može li se zaključiti iz toga da je Croatia Airlines minimalno profitirala od rasta turizma i gospodarskog oporavka, kada je tržišni udjel kompanije u stalnom padu”, dodaju.

Ključnih pet stvari o aktualnoj situaciji u Croatia Airlines-u možete pročitati ovdje.