Robotaksiji u San Franciscu od sada mogu voziti u svako doba dana i naplaćivati usluge

Cruise i Waymo kažu da će danonoćn robotska taksi usluga krenuti uskoro

(FILES) A drunk passenger yells out the window of his self-driving robotaxi as it drives him to his destination in San Francisco, California on July 11, 2023. A driverless taxi slows down in a dark San Francisco street and is quickly surrounded by a group of masked figures. One of them places a traffic cone on the hood of the car. Its hazard lights flick on, and the car stops in the middle of the road, disabled. "We believe that all cars are bad, no matter who or what is driving," said the activist, who asked to referred to by the pseudonym Alex to protect his identity. His anti-car activist group, "Safe Street Rebel", is radically pro-pedestrian and pro-bike, and not impressed by widespread claims that driverless cars are a "new revolutionary mode of transportation." (Photo by Josh Edelson / AFP)
FOTO: AFP

Kalifornijska komisija za komunalne usluge (CPUC) u četvrtak je unatoč snažnom protivljenju lokalne zajednice i gradskih agencija, omogućila Alphabetovim i General Motorsovim robotaksijima vožnju San Franciscom u svako doba dana. Nakon donesene odluke robotaksiji Waymo i Cruise smiju gradom voziti putnike i danju i noću te im tu uslugu mogu naplatiti.

Waymo će smjeti voziti brzinom do 100 kilometara na sat i po lošem vremenu, dok će Cruise biti ograničen na 60 kilometara na sat i neće smjeti voziti kada vremenske prilike to ne dopuštaju. Komisija je šest sati saslušavala komentare lokalnog stanovništva i posebnih interesnih skupina koje podržavaju ili se protive odluci.

Cruise i Waymo tvrde da su sigurniji od ljudi

Agencija za prijevoz i sigurnost tvrdi da robotski automobili mogu ometati vatrogasce, uzrokovati prometne gužve i kršiti druga pravila u prometu te da tvrtke nisu u potpunosti otkrile podatke koji ukazuju na te probleme. Agencija je zato zatražila opreznije uvođenje robotaksija. Cruise i Waymo s druge strane tvrde da su njihovi robotaksiji sigurniji od ljudskih vozača te da nisu uzrokovali smrt ili ozljede opasne po život tijekom milijuna ukupno prijeđenih kilometara.

Alphabet i General Motors sada imaju dopuštenje za pokretanje plaćene taksi službe u cijelom gradu u svako doba dana i priopćile su da zbog toga planiraju uvesti više automobila. Zajedno imaju više od 500 autonomnih vozila koji se već nalaze na cestama San Francisca. Cruise i Waymo nisu nagovijestili u kojem roku mogu uspostaviti danonoćnu taksi uslugu, ali su obećali da će to učiniti uskoro.