Srednja.hr otkriva iznose koje je ministrica prikrivala: nekim učiteljima u Školi za život isplaćene su stotine tisuća kuna

Pojedini nastavnici u razdoblju od devet mjeseci primili su više od 200.000 kuna

Portal Srednja.hr danas je objavio prvi u nizu istraživačkih tekstova o dosad skrivenim troškovima Škole za život, eksperimentalnog programa koji je ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak dugo najavljivala kao svoj najznačajniji projekt. Novinarka Dora Kršul, nakon višemjesečnog istraživanja, otkrila je dvostruko financiranje profesora koji su radili na metodičkim priručnicima. Nekima su, jasno je iz tablice priložene na portalu Srednja.hr, zbilja isplaćeni iznimno visoki iznosi.

“U obrazovnim krugovima dugo se šire glasine o vrlo visokim iznosima koje su pojedinci primali za rad na priručnicima koji bi nastavnicima u eksperimentalnim školama trebali pomoći u izvođenju reformirane nastave”, piše Srednja.hr, citirajući pritom raniju izjavu bivšeg ministra Radovana Fuchsa koji je kazao kako bi osobno, da je na mjestu ministrice, odmah objavio informacije o svim isplaćenim honorarima te tako učinio projekt Škole za život transparentnim i pritom zaustavio glasine. Zašto je ministrica odlučila zatajiti troškove, nema odgovora.

Najavljeni su novi nastavci istraživačkog serijala

Za pripremu Škole za život i uvođenje obvezne informatike, kroz pojedinačne autorske ugovore, u devet mjeseci isplaćeno je 10,600.095 kuna neto. Pritom je samo na članove skupine Informatike utrošeno više od 800.000 kuna. Najskuplji je bio metodički priručnik za razrednu nastavu, koji obuhvaća šest predmeta, i na njega je otišlo 797.106 kuna. Za digitalni metodički priručnik za hrvatski jezik u 5. razredu utrošeno je 251.190 kuna.

Portal Srednja.hr, nadalje, otkriva kako je jednoj nastavnici matematike za rad na priručniku za 5. razred kroz jedan ugovor isplaćeno 123.105 kuna neto, a zatim je drugim ugovorom za isti priručnik dobila još 82.000 kuna, također neto iznosa. Srednja.hr najavljuje nove nastavke istraživačkog serijala koji djeluje vrlo nezgodno za ministarstvo obrazovanja i prokazuje njihov najvažniji projekt kao začudno netransparentan.