Sve stranke objavile su izvješće o troškovima izborne promidžbe, osim HDZ-a. Karamarko ima rok do ponoći

Šef SDP-a platio je preko 800.000 kuna američkom stručnjaku za PR

19.10.2015., Zagreb, Markov trg - Predstavnici stranaka Domoljubne koalicije na celu s predsjednikom HDZ-a Tomislavom Karamarkom predali su kandidacijske liste za parlamentarne izbore Drzavnom izbornom povjerenstvu.
Photo: Jurica Galoic/PIXSELL
FOTO: PIXSELL

Stručnjaku za politički marketing i potpredsjedniku američke tvrtke Penn, Schoen & Berland (PSB) Alexu Braunu u listopadu je za troškove predizborne kampanje isplaćeno nešto više od 800.000 kuna bez PDV-a, objavila je koalicija Hrvatska raste.

Vidljivo je to iz izvješća o troškovima izborne promidžbe i donacijama koje je objavio SDP. Tvrtki PSB je u razdoblju do 28. listopada za svaku izbornu jedinicu plaćeno 83.712 kuna, odnosno 837.127,5 kuna za svih izbornih jedinica.Troškovi 10 izbornih jedinica za marketinšku agenciju Bruketa&Žinić OM iznose 700.355 kuna, što je nešto manje od troška Alexa Brauna.

Cijelo izvješće koalicije Hrvatska raste možete pročitati OVDJE.

Najviše od donatora HDSSB-u

Za financiranje izborne promidžbe od donatora je do sada najviše dobio HDSSB, najmanje IDS, na kampanju je najviše potrošila SDP-ova koalicija Hrvatska raste, pokazuju objavljena izvješća.

HDZ, odnosno Domoljubna koalicija, svoja će izvješća objaviti tijekom poslijepodneva, poručio je glasnogovornik HDZ-a Ivan Jabuka.

HDSSB je od donatora dobio 726.000 kuna, na promidžbu je potrošio 605.000 kuna. Na popisu donatora su svi viđeniji HDSSB-ovci, od utemeljitelja stranke Branimira Glavaša, preko aktualnog predsjednika Dragana Vulina do saborskih zastupnika Dinka Burića, Josipa Salapića, Krešimira Bubala. Svaki od njih kampanju je pomogao s po 10.000 kuna.

Linić donirao 20.000 kuna

Po dobivenim donacijama, a riječ je o 418.000 kuna, slijedi koalicija Naprijed Hrvatska – Progresivni savez, koja je u prvoj polovici službene kampanje, u devet jednica, potrošila 936.000 kuna. Dvoje građana, iz Zagreba i Hvara, uplatilo je po maksimalno dopuštenih 30.000 kuna, široke ruke bio je i kandidat te koalicije Slavko Linić (donirao 20.000 kuna), ali i Luka Denona (10.000 kuna). Među donatorima su i tvrtke Jadransko osiguranje (20.000 kuna) te varaždinski Coning (17.000 kuna).

Pravne osobe političkoj stranci u kalendarskoj godini smiju donirati najviše 200.000 kuna, neovisnoj listi i kandidatu nacionalnih manjina po 100.000 kuna. Za fizičke osobe, dakle građane i obrtnike, granica je 30.000 kuna.

Najveći donator OraH-a Crodux

OraH je od donatora dobio 260.000 kuna, na kampanju je u 12 izbornih jedinica potrošio 170.000 kuna. Najveći pojedinačni donatori su tvrtke Crodux derivati sa 100.000 kuna te Crodux Plin sa 50.000 kuna.

Most nezavisnih lista skupio je 215.000, a (u deset jedinica) na promidžbu potrošio gotovo 300.000 kuna. Među 51 donatorom je i tvrtka Orbico s 20.000 kuna.

Sedamdeset donatora pomoglo je kampanju U ime obitelji – Projekt Domovina na čiji je račun do konca listopada ‘sjelo’ 190.000 kuna, a potrošilo se (u 11 jedinica) 98.000 kuna. Sa 30.000 kuna kampanju je donirao odvjetnik Krešimir Planinić, kandidat Obitelji za Hrvatski sabor.

Koalicija Spremno Ruže Tomašić, koja je od donatora dobila 133.000 kuna, na kampanju je potrošila 140.000 kuna.

Hrvatskoj zori Milana Kujundžića donatori su dali 44.000 kuna, a stranka je za predstavljanje biračima potrošila 57.000 kuna.

IDS od donatora nije dobio ništa

IDS od donatora nije dobio ništa, a u kampanju je do konca listopada uložio 470.000 kuna.

Donacijama se ne može hvaliti ni SDP-ova koalicija Hrvatska raste, dobila je svega 32.600 kuna, a potrošila nešto više od deset milijuna kuna. Po izbornim jedinicama trošila je od 915.000 kuna (Četvrta) do 1, 2 milijuna kuna (Prva i Deseta), što znači da se približila dopuštenim granicama. Naime, po jednoj jedinici može se maksimalno potrošiti milijun i pol kuna.

Donacije se mogu skupljati do završetka službene kampanje, ponoći 6. studenoga, a cjelovita financijska izvješća izborni sudionici dužni su podnijeti 30 dana nakon izbora, do 8. prosinca.

Rok za objavu izvješća istječe u ponoć.