OVO JE ANDREAS LUBITZ, KOPILOT KOJI JE NAMJERNO SRUŠIO AVION

Pilot je lupao na vrata moleći kolegu da ga pusti unutra. Nekoliko puta je i zaplakao

Andreas Lubitz
FOTO: Twitter

Na izvanrednoj konferenciji za novinare francuski istražitelj Brice Robin rekao je da je u trenutku pada Germanwingsova aviona u kokpitu bio samo 28-godišnji kopilot Andreas Lubitz te da je “rušenje aviona bilo ‘dobrovoljno'”!

– Po dosadašnjim podacima iz istrage najlogičniji je zaključak da je kopilot namjerno odbio otvoriti vrata kokpita kapetanu zrakoplova koji je očajnički pokušavao ući u kabinu, rekao je Robin. Kad je ostao sam Lubitz je pokrenuo proces poniranja zrakoplova. “Takav potez na takvoj visini može samo biti namjeran.”

Kopilot blokirao vrata sjedalicom

Istražitelji su stoga zaključili da je kopilot očito namjerno srušio letjelicu. Robin je rekao da ne postoje naznake da je kopilot bio terorist, ali njegovi motivi zasad nisu poznati. Na upit smatra li to samoubojstvom, Robin je odgovorio: “Ljudi koji žele počiniti suicid to obično naprave sami. Ne bih to nazvao samoubojstvom”.

Po neslužbenim informacijama, istražitelji su mislili da su se prije pada aviona Germanwingsa, u kojem je poginulo 150 ljudi, pilot i kopilot potukli, javlja Mirror. Robin je rekao da tijekom zadnjih osam minuta leta “nije bilo fizičkog kontakta između pilota i kopilota”, no do svađe i tučnjave ispred kokpita došlo je ranije, nakon čega je kopilot blokirao vrata sjedalicom.

Crna kutija iz kabine prtscr

Naime, kako smo već izvijestili, analizom audiozapisa iz crne kutije koja se nalazila u pilotskoj kabini istražitelji su utvrdili da je jedan pilot ostao zaključan izvan kokpita. “Kopilot je posljednjih deset minuta bio sam u kabini. Sigurno je bio živ. Nije rekao ni riječi. Drugi pilot ga je iza vrata molio da ga pusti unutra. Nekoliko puta je i zaplakao”, ispričao je Robin.

Blokirao premoštenje sigurnosnog koda za kokpit

Dodao je da putnici vjerojatno nisu bili svjesni što će se dogoditi do samog pada. “Čuli bismo plač i zapomaganje. Toga nije bilo”, rekao je. U vrijeme dok je zrakoplov gubio na visini iz kokpita nije poslan nijedan poziv u pomoć. Također, zaključavanje pilotske kabine može se premostiti sigurnosnim kodom, no premoštavanje i ulazak u kabinu mogao je onemogućiti pilot koji je ostao u kokpitu, odbijanjem prihvaćanja tog koda.

Pilot se zvao Patrick S.; istražitelji nisu dali njegovo puno ime, već samo ime kopilota. Obojica su bili Nijemci. Na pitanje je li kopilot možda imao zdravstvenih problema, doživio srčani udar ili slično, pa zato nije reagirao dok se avion približavao planini, Robin je ustvrdio da je to malo vjerojatno, jer su njegovi vitalni znakovi bili u redu – nije ubrzano disao, što bi se svakako dogodilo da je imao srčani udar.