U medijima su se pojavili detalji novog zakona o taksistima, ima dosta novosti

Ukida se ograničavanje broja taksi dozvola, cijenu će prijevoznici određivati sami, Uberu nije odobren poseban oblik prijevoza...

02.11.2017., Zagreb - U Banskim dvorima odrzana je redovna sjednica Vlade RH. Ministri dolaze na sjednicu. Oleg Butkovic. 
 Photo:
FOTO: PIXSELL

Taksi tržište se prema prijedlogu novog zakona o cestovnom prijevozu dodatno liberalizira, prijevoz će se moći naplaćivati i preko aplikacije, ukida se ograničavanje broja taksi dozvola, a cijenu usluga prijevoznici će određivati sami, doznaje se iz Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture.

Od 1. prosinca ovaj će Zakon ići u javnu raspravu koja će trajati mjesec dana, a očekuje se da bude donesen prije sljedeće turističke sezone. U resornom ministarstvu svjesni su reakcija taksi prijevoznika koje će uslijediti budući da im se ovim Zakonom mijenja način poslovanja.

Uber neće biti poseban oblik prijevoza

Jedna od novosti je i mogućnost da prijevoznici odaberu hoće li kao sredstvo naplaćivanja koristiti taksimetar ili aplikaciju, s obzirom da se u istraživanju javnog mnijenja pokazalo da bi 85 posto ispitanika preferiralo aplikaciju. Uberu, navodno, neće biti udovoljeno po pitanju zahtjeva da ih se registrira kao poseban oblik prijevoza.

U Hrvatskoj je sada oko 3000 taksista, a u Ministarstvu očekuju da se novim Zakonom ta brojka udvostruči jer vjeruju da je 3000 premali broj za turističku zemlju kakva je Hrvatska. Očekuje se i da će dodatna liberalizacija doprinijeti pojeftinjenju taksi usluga.

Neka nova pravila za taksiste

Pri izradi zakona vodili su se, kažu, za sigurnošću građana pa će tako budući vozači, koji nemaju valjane licence morati imati najmanje 21 godinu starosti te se neće smijeti time baviti pravomoćno kažnjavani. Propisana će biti i starost vozila, a sadašnji taksisti će s postojećim dozvolama smjeti poslovati još pet godina, a uvest će se i nova početna kvalifikacija za vozača koja će se odnositi samo na taksi.

Tko poželi biti taksist polagat će teorijski ispit, a ukinut će se dosadašnja obveza završene trogodišnje strukovne škole. Jedinice lokalne samouprave neće više izdavati dozvole samo za vlasnike licenca na svom području već svim vlasnicima licence. Ono što će mnogima doći kao dobra vijest je da taksisti koji, primjerice, voze putnika iz Zagreba do Velike Gorice, novog putnika moći pokupiti i tamo, što je velika vijest s obzirom na lokaciju zagrebačke zračne luke.

Iz Ubera poručuju pozdravljaju dosadašnje napore vlasti

Detalje novog zakona komentirali su iz Ubera. Za Index su rekli kako još nisu vidjeli kompletni prijedlog.

“Načini na koje se ljudi kreću gradom mijenjaju se diljem svijeta i zato se nadamo da će vlasti prepoznati potrebu za regulativom koja će koristiti hrvatskim građanima, gradovima i gospodarstvu. Prijedlog novog Zakona o cestovnom prometu još nismo vidjeli te ćemo ga detaljno moći komentirati kada ga pročitamo, no pozdravljamo dosadašnje napore ka uređenju tržišta prijevoza osobnim automobilom”, tvrde iz Ubera.