Nekad je nužno odabrati stranu

U Njemačkoj žele od 2030. godine prodavati samo električne aute (iako su domovina dizelaša)

Ako legislativa prođe, za 14 godina moći će se kupiti samo električni auti

A VW Golf is pictured inside the so-called cat towers of car manufacturer Volkswagen AG (VW) at the company's assembly plant in Wolfsburg, northern Germany on March 10, 2015. AFP PHOTO / TOBIAS SCHWARZ
FOTO: AFP

Njemački list Spiegel izvjestio je kako je Bundesrat, predstavničko tijelo sastavljeno od svih 16 pokrajina u Njemačkoj, prihvatilo prijedlog za donošenje zakona kojim bi se u Njemačkoj od 2030. godine zabranila prodaja novih vozila koja za pogon koriste fosilna goriva.

Rezolucija Bundesrata sama po sebi nema zakonsku težinu, no predstavlja poziv Europskoj komisiji na donošenje direktive prema kojoj bi najkasnije do 2030. godine na cestama Europske unije bili dozvoljeni samo automobili s nultom emisijom štetnih plinova, piše Forbes.

Inicijativa Bundesrata je važna jer su njemački su propisi i do sada snažno utjecali na oblikovanje regulative u Europskoj uniji i Ekonomska komisija UN za Evropu (UNECE). “Ako Pariški sporazum o smanjenju globalnog zatopljenja shvaćamo ozbiljno, nakon 2030. godine na cesti ne bi smio biti nijedan automobil s motorom na unutrašnje sagorijevanje”, kazao je član Zelenih Oliver Krischer za Spiegel.

Prema viđenom na nedavno održanom Pariškom Auto Showu, europska automobilska industrija ozbiljno se priprema za prebacivanje na električne automobile. Nakon Volkswagenovog dizel skandala prošle godine, činilo se da se kupce dizela nije osobito dojmila afera s lažiranjem emisija ispušnih plinova. No godinu dana kasnije, njemački regulatori zabilježili su dosta oštar pad broja registracija dizelskih automobila.

Prošloga tjedna, AID Newsletter je izvjestio da je pod utjecajem raznih struja za zaštitu okoliša potražnja za dizelskim autima u Europi upala u negativnu spiralu. U Njemačkoj, prodaja dizelskih automobila pala je za pet posto, u Francusoj 5,8 posto, u Belgiji i Luksemburgu za oko 5,5 posto, a u za čak Nizozemskoj 12,9 posto.