FOTO: N1 screenshot

Upravo smo doznali da je Sud odbio optužni prijedlog koji je protiv Ubera podnijelo Ministarstvo prometa

Informacija je Telegramu potvrđena s Prekršajnog suda u Zagrebu

Upravo smo doznali da je Sud odbio optužni prijedlog koji je protiv Ubera podnijelo Ministarstvo prometa

Informacija je Telegramu potvrđena s Prekršajnog suda u Zagrebu

FOTO: N1 screenshot

Prekršajni sud u Zagrebu odbio je optužni prijedlog Ministarstva prometa kojim je traženo kažnjavanje Ubera, potvrđeno je Telegramu sa Suda. Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture je u srpnju podnijelo prijedlog za ukidanje aplikacije Uber. Protiv kompanija Uber Croatia i Uber International Holding Inspekcija cestovnog prometa podnijela je optužni prijedlog, a prekršajni sud u Zagrebu sada je taj prijedlog odbio.

Ministarstvo prometa najavilo je i novi Zakon o prijevozu u cestovnom prometu čije se donošenje očekuje ove jeseni. Ministar Oleg Butković kaže kako će se tim zakonom liberalizirati tržište taksi prijevoza te kako je intencija izmjena ovog Zakona da “svi mogu raditi, ali pod jednakim uvjetima”. Nije, međutim, eksplicitno kazao što će se dogoditi s Uberom, a mi smo izvukli tri ključne stvari o slučaju.

Zašto je Ministarstvo podnijelo optužni prijedlog protiv Ubera? (koji je sada odbijen)

“Optužni prijedlog podnesen je zbog osnovane sumnje da su navedene tvrtke počinile prekršaj pomaganja vozačima partnerima Ubera u obavljanju djelatnosti cestovnog prijevoza putnika bez licencije i poticanja na korištenje takvog protupravnog prijevoza”, kazali su iz Ministarstva prometa za Telegram krajem kolovoza. Prekršajni sud u Zagrebu taj je njihov prijedlog sada odbio.

Što će biti u novom Zakonu?

Nitko ne zna. Ministar Butković spominje liberalizaciju, ali nije jasno da li to obuhvaća i legalizaciju Ubera za koji su ministar, ali i premijer Andrej Plenković u više navrata kazali kako posluje nezakonito. Iz Ministarstva su nam rekli kako liberalizacija tržišta pretpostavlja donošenje mjera usklađivanja prijevozne ponude s prijevoznom potražnjom, što će biti predloženo novim zakonom. “Spomenuta liberalizacija također pretpostavlja definiranje jasnih i preciznih uvjeta za pristup u predmetnu djelatnost, ukidanje prekobrojnih administrativnih barijera, povećanje broja vozila u prijevozu te lakši pristup na tržište, za što Ministarstvo vjeruje da će kao rezultat polučiti smanjenje cijena prijevoza i povećanje kvalitete prijevoznih usluga”.

Što predlaže Uber?

Ministarstvo je u veljači formiralo Radnu skupinu za autotaksi prijevoz u kojoj je i predstavnik Ubera. Kako smo nedavno pisali, prema neslužbenim informacijama, Uberov prijedlog je da se u zakon uvedu dvije kategorije; jedna od njih bi bila taksiji, a druga tzv. predugovoreni prijevozi. Uber i eventualno novi ponuđači usluge koji bi radili prema Uberovom modelu spadali bi u tu drugu kategoriju. To je na tragu onoga što Uber od samog ulaska na tržište želi poručiti- oni nisu taksi. Generalni menadžer Ubera u Hrvatskoj, Davor Tremac, više je puta govorio kako je, prema njihovom viđenju stvari, Uber tehnološka tvrtka koja se bavi privatnim najmom vozača i vozila. Prema takvoj logici vi, dakle, kada preko aplikacije naručite prijevoz, zapravo unajmljujete auto i vozača.