Uredništvo Telegrama o eko-aferi: Naš specijal nije napad na male proizvođače, nego na velike lopove

Naš je stav da bi kupci u dućanima morali dobiti ono što su platili

Tko stoji iza vaše priče da mu toliko smeta ekološka proizvodnja u HR?”, poručio je Telegramu Dubravko Kupčinovac, direktor u osječkom Bioinspektu, tvrtki koju je Republika Hrvatska ovlastila za nadzor ekoloških proizvođača.

Bio je to njegov službeni odgovor na molbu da komentira priču koja je na stranicama Telegrama, a u kojoj razotkrivamo da jedan od vodećih hrvatskih proizvođača zdrave hrane potajno, u četiri ujutro, otkupljuje robu od veletrgovaca i onda je paketira kao organsku.

Što, dakle, stoji iza naše priče? Iza naše priče stoji želja redakcije Telegrama da se bavi važnim i osjetljivim društvenim pitanjima, da propituje poznato i upućuje na nepoznato, da istražuje ono što ostali zaobilaze, i da otvara nove društvene dvojbe.

Telegramu ne smeta ekološka proizvodnja

Telegramu ne smeta ekološka proizvodnja. Telegram, dapače, iznimno podržava male proizvođače, obiteljsku proizvodnju i zdravu hranu. Telegramu, njegovim čitateljima i ostalim građanima Hrvatske smeta ekološka proizvodnja koja to nije, proizvođači koji krše propise, zakone i kupcima uvaljuju lažne proizvode.

Patlidžan koji bi postigao realnu tržišnu cijenu od 7 do 8 kuna kupcima su prodavali po 20 kuna tako što su tvrdili da je iz njihova ekološkog uzgoja.

Organska hrana za neke je pitanje životnog stila i odabir, ali za mnoge, organska hrana pitanje je zdravlja. Građani s niskim primanjima često odvoje pozamašnu količinu novca kako bi izbjegli kemikalije i jeli zdravu, ekološku hranu.

Nadamo se da će kupci u dućanima dobivati ono što su platili. To je suština Telegramova specijala.

Jedan od izvora za ovu priču kazao nam je kako jedan član njegove obitelji boluje od raka, zbog čega su mu u Eko Severu kupovali voće i povrće. Rezultati istraživačke akcije Telegrama pokazuju kako je taj čovjek, poput mnogih drugih, bio u ozbiljnoj zabludi. To je suština otkrića Telegrama.

Da smo zločesti, upitali bismo se je li moguće da inspektori poput g. Kupčinovca spadaju u kategoriju zbunjenih i obmanjenih.

Zadaća odgovornih medija

Ova istraživačka akcija Telegrama nije napad na ekološke proizvođače. Izražavamo nadu da će rezultat ovakvih akcija biti da poštena i kvalitetna obiteljska gospodarstva dođu do kupaca koje im, prijevarama i kršenjem propisa, trenutačno uzimaju najveći proizvođači.Još važnije, nadamo se da će kupci u dućanima dobivati ono što su platili, a za to je potrebna ozbiljnija promjena trenutačne regulacije i nadzora.

To je, smatramo, jedna od zadaća odgovornih medija, iako je ministar poljoprivrede u intervjuu za Telegram zamolio da prestanemo istraživati.

Nemoguće je znati koji postotak Severovih proizvoda nije ekološki. Nemoguće je, također, znati koliko mjeseci ili godina Eko Sever otkupljuje tuđu robu. To je u ovoj priči zapravo sekundarno. Telegram se na sljedećim stranicama bavi Eko Severom isključivo kao primjerom organiziranog varanja kupaca: problem je, dakako, daleko dublji i neugodniji.