Željka Markić ozbiljno misli da klinci neće guglati porn ako u škole uvedemo predavanja o ljubavi

Mladi većinu znanja stječu preko interneta, iz tinejdžerskih časopisa i od vršnjaka

FOTO: PIXSELL

“Umjesto interneta, škole trebaju zauzeti važniju ulogu u spolnoj edukaciji mladih, suglasni su ugledni zagrebački ginekolog Dubravko Lepušić i Željka Markić iz udruge U ime obitelji”, stoji u današnjem članku o spolnom odgodju što ga je objavila novinska agencija Hina.

“Škola treba dati stručna znanja o spolnosti, kako mladi ne bi glavninu informacija dobivali preko interneta, kao što pokazuju rezultati ankete portala EduCentar objavljeni prošloga tjedna”, ističu Lepušić i Markić. No, suprotno Lepušiću, Markić je oštro protiv oživljavanja “Jovanovićeva seksualnog odgoja”.

“Znanja o svojoj spolnosti i psihologiji, poručuje, mladi bi trebali stjecati kroz razne školske predmete, i ne bi im se trebalo pristupati kao osobama sa seksualnim iskustvom. Po anketi EduCentra, provedenoj na 560 ispitanika, svega 7 posto mladih sudjelovalo je na nastavi spolnog odgoja, uz dojam da im nije “bilo korisno”.

Reklamiranje proizvođača kontracepcije

Željku Markić ne čudi što se mladi o spolnosti informiraju preko interneta, no ističe da internet ne bi smio biti jedini izvor znanja ni o kojem području – pa tako ni o spolnosti. Umjesto uvođenja posebnog odgoja, ona je za to da mladi o svojoj spolnosti uče kroz razne predmete, te da im se ne pristupa unaprijed kao “spolno aktivnim osobama”. Većina mladih, upozorava Markić, u dobi do 18 godina u Hrvatskoj uopće ne stupa u spolne odnose i nametanje programa koji “podrazumijevaju da već imaju seksualno iskustvo” sliči na reklamiranje proizvođača kontracepcije.

“Mi se zalažemo da se djeci i mladima kroz obrazovni sustav omogući da, kroz razne predmete, nauče činjenice o svom tijelu, o spolnosti, psihologiji, osjećajima te da onda, zahvaljujući vrijednostima koje im prenose njihovi roditelji, obitelji, prijatelji, profesori – u slobodi, sazrijevajući – formiraju svoje osobne stavove i svoja ponašanja usklađuju sa svojim stavovima i ciljevima u životu, kao bi mogli ostvariti sreću i dobro”, navela je u svom komentaru Željka Markić.

Tvrdi i da je “seksulani odgoj koji je pokušao svim učenicima u Hrvatskoj namjetnuti bivši SDP-ov ministar Željko Jovanović “bio ideološki obojen, nestručan i nije poštivao temeljno načelo psihologije – a to je da se teme vezane za seksualnost otvaraju pomno pazeći na spremnost djeteta ili mladog čovjeka da o njima javno razgovara”.

Markić kaže da ona zna što klince zanima

Istraživanja, kaže, pokazuju da mlade u dobi od 13 do 18 godina najviše zanima odnosi među ljudima – odnos prijateljstva, ljubavi, privlačnost, osobna vrijednost, vrijednost drugog čovjeka, zašto nastaju konflikti i kako ih rješavati, ljubomora, psihološke i emocionalne razlike između mladića i djevojaka.

“Jovanovićev seksualni odgoj ili kako su ga mnogi točno nazivali, ‘preodgoj’ niti jednom nije spomenuo riječ ljubav, niti se igdje govorilo o povezanosti ljubavi i spolnosti, o tome kako je fenomenalno iskustvo biti roditelj, otac ili maja”, napominje.

Markić je ustvrdila i da je Jovanović htio kroz škole nametati i rodnu ideologiju od koje se, kako kaže, ovih dana, ogradilo i Američko pedijatrijsko društvo, još jednom pokazujući da se radi o znanstveno neutemeljenoj ideologij koja škodi djeci i mladima. “Protiv takvog seksualnog odgoja je svatko razuman”, poručuje Markić.