Odustani // Pritisni ENTER za pretraživanje
Promo

Kako (društvene) znanosti mogu pridonijeti izlasku iz „začaranog“ kruga posljedica siromaštva djece i mladih?

Pošalji Podijeli Tweetaj

U srijedu, 19. travnja 2017. održano je predavanje u dvorani Knjižnice Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti (HAZU) na temuKako (društvene) znanosti mogu pridonijeti izlasku iz „začaranog“ kruga siromaštva djece i mladih?“

Dugotrajna ekonomska kriza suočila je hrvatsko društvo s povećanjem nezaposlenosti i siromaštva. U siromaštvu djeca dijele sudbinu svojih roditelja, a svoje razvojne potrebe mogu ostvariti samo uz povećanu brigu društva. Polazeći od tzv. “treće misije” znanstvene zajednice koja podrazumijeva društvenu angažiranost i utjecanje na oblikovanje javnih politika, ključno je temeljem novih spoznaja o posljedicama dječjeg siromaštva i kontinuiranog življenja u riziku od siromaštva potaknuti socijalne inovacije usmjerene na konstruktivne oblike njihovog ublažavanja.

Kako izaći iz „začaranog“ kruga siromaštva djece i mladih?

Na temelju višegodišnjih istraživanja koje je pod vodstvom prof. dr. sc. Martine Ajduković provodio tim Studijskog centra socijalnog rada Pravnog fakulteta u Zagrebu, prikazati će se složenost neposrednih i dugoročnih nepovoljnih učinaka odrastanja u siromaštvu na razvoj djece: od osjećaja srama i stigmatizacije, veće izloženosti vršnjačkom nasilju, više razine internaliziranih i eksternaliziranih problema i nižih obrazovnih aspiracija, do veće spremnosti na odlazak iz zemlje onih koji su usprkos svojim teškim životnim okolnostima uspješniji školi.

Ovi će nalazi poslužiti za raspravu o rasponu mogućeg djelovanja – od povećanja kompetencija stručnjaka da razumiju učinke strukturalnih ograničenja na živote djece i svoje uloge u njihovom ublažavanju, preko razvijanja učinkovitih strategija pomaganja djeci i obitelji u riziku od siromaštva, do prevladavanja regionalnih razlika u osiguranju jednakih mogućnosti siromašne djece već od najranije dobi, do javnih politika koje će to omogućiti. I na kraju, pitanje kako osigurati da argumentirani „glas“ istraživača dođe do onih koji odlučuju o raspodjeli društvenih resursa i definiraju standarde rada s djecom i mladima u riziku od siromaštva?

Prof. dr. sc. Marina AJDUKOVIĆ voditeljica je istraživačkog projekta HRZZ Ekonomske teškoće obitelji, psihosocijalni problemi i obrazovni ishodi adolescenata u vrijeme ekonomske krize i zaposlena je na Studijskom centru socijalnog rada Pravnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.-
Podijeli 0 Tweetaj 0 Pošalji E-mailom
Ovaj članak ima komentara. Klikni ovdje za čitanje.

Prijava na Newsletter

Odustani