TEST

Dva tjedna sam na posao išla s električnim bajkom. Jednom kad ga probaš, nema nazad. Ali doslovno

FOTO: Borko Vukosav

Nisam dosad imala prilike voziti električni bicikl pa mi je testiranje bilo poseban izazov. U nastavku pročitajte sve što trebate znati o njemu

Da budem potpuno iskrena bicikl nisam vozila dobrih 20 godina i otkad živim u Zagrebu svi me gnjave da si ga nabavim i učinim život ljepšim. Ili lakšim. Ja odbijam jer se bojim voziti u gradu, odrasla sam u malom mjestu gdje se vožnja biciklom ipak nešto razlikuje od gradske. Ipak, ovo proljeće sam odlučila pomaknuti granicu ugode i dofurala sam si bicikl u Zagreb. Još uvijek stoji na balkonu, ali to je samo zbog lošeg vremena. Sigurna sam u to.

Ovo iznad nitko nije znao, a testiranje bicikla je povjereno meni u roku od pet sekundi. Naravno da me ulovila panika, ali sam to shvatila kao dobar poticaj da skinem s leđa taj strah i upustim se u vožnju. Dobila sam električni bicikl marke Husqvarna koji se može kupiti na stranici Pile i Vile te krenula u avanturu.

Borko Vukosav

Svi misle da s ovim biciklom ne trebaš koristiti pedale, što je potpuno krivo. Ovaj model ima potporu elektromotora pri pedaliranju, ali bez pedaliranja, nema vožnje. Model Husqvarna GT4 opremljen je Shimano opremom i ograničenjem na 25 km/h, ali i s okretnim momentom koji uključuje 3 opcije asistencije, a to su eco, trail i boost. Eco je najlakša opcija pa sam, naravno u početku vozila s njim, ali kasnije sam isprobala i druge, pogotovo na laganim uzbrdicama ili neravnom terenu kao što su livada ili makadam.

Borko Vukosav

Najveću potporu osjećate prilikom vožnje u “boostu”, a uz bateriju od 504 Wh možete prijeći oko 50 kilometara, dok vozeći u eco varijanti kilometri se duplaju. Trail je meni bio najbolji program prilagođen za svakodnevno pedaliranje bez velikog napora. Uz tri asistencije, bicikl ima 11 brzina. Svaka promjena vidljiva na mini diskretnom displayu koji je montiran na volan.

Borko Vukosav

Sprijateljili smo se vrlo brzo i koristila sam svaku priliku da ga vozim. Iako teži oko 20 kilograma, to mi nije predstavljalo problem. Upravo ga to čini baš moćnim i sigurnim u vožnji. Iskusila sam uglavnom gradsku vožnju koja nije tako brza s obzirom na promet rute po kojoj sam svaki dan išla i stalno sam imala potrebu da “stanem na gas” odvezem se negdje daleko, na pravu vožnju.

Borko Vukosav

Imala sam jako dobrog pomagača u tome da savladam strah od gradske vožnje, a ne trebam naglašavati kako je savršeno prijevozno sredstvo za sve žene koje brinu hoće li se previše oznojiti dok stignu na posao. Sve ovisi o tome koliko vozite i kako ste odjevene, ja sam svako jutro na posao dolazila baš onako kako sam napustila stan. Nakon što sam ga vozila dva tjedna teško je bilo sjesti za običan gradski bicikl, a možda sljedeći u posjedu bude baš električni.

Borko Vukosav

Malo o povijesti Husqvarna brenda

Obitelj Puello 2017. godine pokrenula je brend Husqvarna bicycles. No nije im to prvi uspjeh u biciklističkom biznisu. Obitelj je dobro poznata u biciklističkom svijetu, osnivači su i bivši vlasnici Winora grupe i branda HaiBike, inovatora u svijetu eBicikala, pogotovo eMTB-ova. Ukratko, obitelj Puello je u inovacijama u biciklizmu bavi se više od 120 godina.

Veliko iskustvo, velika vizija

Dakle, nakon preko 100 godina u vlasništvu obitelji, praunuka osnivača – Susane Puello, prodaje Winora grupu i Haibike korporaciji Accel, u kojoj ostaje raditi, no nedugo zatim, nezadovoljna korporativnim pristupom napušta biciklistički biznis, što je bio svojevrstan šok u industriji. Šest mjeseci kasnije, pokreće tvrtku PEXCO te u suradnji s KTM-om, nositeljem prava za brand Husqvarna Motorcycles (www.husqvarna-motorcycles.com), pokreće i novi brand – Husqvarna Bicycles. Susanne je okupila tim vrhunskih inženjera, dizajnera i razvojnog osoblja, mahom iz HaiBike-a, te su zahvaljujući iskustvu, odličnim odnosima kako s dobavljačima tako i kupcima u kratkom roku izbacili prvu paletu modela za 2018. godinu.

Strategija tvrtke bila je ponuditi bicikle na tržištima njemačkog govornog područja (DACH regija), no već prve godine, na inzistiranje tvrtke Drezga i snažan angažman koji oni, kao zastupnici Husqvarne za Hrvatsku imaju kroz sponzorstva biciklizma u Hrvatskoj te snažan i drugačiji pristup rada s Husqvarna (šuma i vrt) brendom dobiveno je zastupstvo za Hrvatsku. Eto tako je Hrvatska postala četvrta zemlja u svijetu u kojoj je bilo moguće nabaviti Husqvarna bicikle.

Dakle, zahvaljujući tvrtki Drezga kod nas je dostupno 6 modela Husqvarna bicikala: EXTREME CROSS – bicikli za downhill; HARD CROSS – bicikli za bike parkove, enduro staze; MOUNTAIN CROSS – all mountain modeli, za duge planinske ture, all rounderi; LIGHT CROSS – cross country modeli, hardtail (bez zadnje suspenzije); GRAN TOURER – trekking bicikli za grad i duga putovanja te ture s prtljagom; GRAN CITY – gradski modeli, klasični, unisex rame, za obavljanje gradskih zadataka i lagane vožnje.

Svi Husqvarna bicikli dostupni su OVDJE.

Sadržaj nastao u suradnji s brendom Husqvarna