Nove prilike

Influencerice Nika i Rafaela o svojoj generaciji i zašto nikada ne bi radile od 9 do 5

Gen Z-jevci spremniji su ići u rizik, smatraju, pogotovo na poslovnom planu

FOTO: TMG Creative

Zoomeri, kako se generaciju Z još često naziva, otvoreniji su i prema novim prilikama i izazovima. Pokazalo je to i istraživanje koje je zaključilo da je glavni razlog tome činjenica da su zoomeri odrastali uz društvene mreže i brze, osobne informacije. Upravo zbog činjenice da ih samo jedan klik dijeli od mora informacija, zoomeri su stalno izloženi različitim mišljenjima, idejama i načinima života što potiče i njihovu osobnu znatiželju. To su nam potvrdile i mlade influencerice koje su i same pripadnice Generacije Z, Nika Pavičić i Rafaela Seba.

Rafaela je istaknula da s obzirom na to da je generacija Z prva koja je praktički odrasla u svijetu pametnih telefona, društvenih mreža i digitalnih tehnologija, je samim time i više spremna na stalne tehnološke promjene. “Isto tako mislim da su gen Z-jevci spremniji okušati se u novim izazovima jer je internet donio više svijesti o nekim temama. Gen Z-jevci više riskiraju – na primjer, u poslovnom svijetu prije će se fokusirati na samozapošljavanje. Više smo neki oblik aktivista i otvoreniji smo za razgovor o nekim bitnim temama, kao što su kultura i mentalno zdravlje”.

Mentalno zdravlje je u prvom planu

Samsung

Na tragu toga, razgovor o mentalnom zdravlju u javnom je diskursu relativno nov, a potiču ga najviše upravo pripadnici generacije Z. Američko istraživanje pokazalo je da su zoomeri spremniji prijaviti probleme s mentalnim zdravljem, i to 15 posto više od milenijalaca rođenih od 1981. do 1995. godine, te 13 posto više od generacije X koja je pak rođena od 1965. do 1980. godine. Spremniji su i govoriti o profesionalnoj pomoći koju su zatražili i to za čak 37 posto više od ostalih generacija. Jedan od razloga je sasvim sigurno i značajan porast udjela mladih osoba koje imaju problema sa svojim mentalnim zdravljem, što je pokazalo i domaće istraživanje u kojem se 5,6 posto ispitanika izjasnilo da je imalo četiri ili više depresivnih tegoba kroz život.

Nika smatra da je jedan od negativnih utjecaja na mentalno zdravlje mladih i uredski rad od devet do pet. “Glavna mana nine-to-five poslova je za mene manjak slobode. Mislim da kada bi svi uredski poslovi uveli opciju udaljenog rada, odnosno da ljudi mogu raditi od bilo gdje putem laptopa, da bi mlađi bili zainteresiraniji”

Novi načini rada potiču kreativnost

Samsung Galaxy Z Flip5 stane u svaki džep Samsung

Mlađe generacije su otvorenije za nove načine rada kao što su freelanceanje, a samim time i influencanje. Novi poslovi traže i nove alate, a upravo se Samsung Galaxy Z Flip5 pokazao kao odličan dodatak za brzu i efikasnu komunikaciju. Manjeg je formata, može se preklopiti pa stane u svaki džep i moguće ga je koristiti u svakoj prilici. Prvi je mobitel s velikim Flex Window zaslonom koji omogućuje i potpuno korištenje kada je sklopljen. Uz zanimljiv dizajn koji dolazi u različitim bojama, Samsung Galaxy Z Flip5 se ističe i odličnom kamerom što je posebno zgodno u svijetu društvenih mreža.

“Svaki posao je posao, ali naravno da ima ljudi koji vole svoj posao, a ima i onih koji ga ne vole. Mislim da je tu razlika između gen Z i drugih generacija da, ako nam se ne sviđa neki posao, mi ćemo ga mijenjati sve dok ne pronađemo nešto što nam se sviđa. Ima dosta poslova gdje samo sjediš u uredu i radiš svaki dan isti posao, ispunjavaš tablice ili slično. Nema mjesta napretku, dosta je monotono. Vjerojatno su ljudi koji rade takav posao svjesni toga, ali teže nekoj sigurnosti više nego kreativnosti. Meni je u životu najbitnije da sam kreativna”, rekla nam je Rafaela.

Otvoreni novim prilikama

Samsung

Kreativnost postaje sve bitnija u novim poslovima, a pogotovo u svijetu društvenih mreža gdje je velik naglasak na fotografijama. Upravo tu Samsung Galaxy Z Flip5 dolazi do izražaja zbog Flex Cama koji omogućuje kreativne fotografije u kombinaciji s Flex Mode načinom rada. Zahvaljujući digitalnom 10x zumu kamere, moguće je snimati i uhvatiti bitne trenutke iz daljine. Super Steady i Nightography značajke će pomoći u tome da su videi uvijek savršeno mirni, pa čak i u noćnim uvjetima. Sve to omogućuje mladim generacijama da se otvore cijelom nizu novih iskustava koja su drugima možda i u potpunosti nezamisliva. Upravo zbog toga se gen Z može pronaći u Samsung kampanji “Otvori se zatvori se” koja poziva na otvaranje vrata svim pozitivnim stvarima i mislima, a zatvaranje negativnim.

Nika je tako otvorena za pozitivne ljude, za istraživanje, za učenje i za upoznavanje novih ljudi, kao i educiranje o novim stvarima i kulturama i za spontana putovanja. Nika dodaje i da je zatvorena za negativne ljude i komentare, kao i za laži i manipulacije. Rafaela je pak otvorena za podržavanje novih projekata i ideja, a kaže i da silno vjeruje u ljude. “Mislim da je to najveći ključ za uspjeh i kada bi se svi tako ponašali došli bi puno dalje kao društvo. Ono za što sam zatvorena su osude, predrasude, pravila po kojima nešto mora ići samo zato što je tako zadnjih 100 godina.”

“Najluđa stvar koju sam napravila jest da sam sama otišla na poslovno putovanje u New York na samo tri dana u najvećem epidemijskom periodu pred karantenu. Sada bih vrlo vjerojatno odbila takvu ideju već i na sam spomen, ali u tom trenutku sam vidjela priliku za nečim većim i odlučila riskirati. Mislim da je bit generacije Z upravo taj poriv za adrenalinom i otkrivanjem novih stvari. Starijim generacijama je i kroz odgoj usađena ta kočnica da možda ne mogu sve ili da nisu za sve, dok u našem slučaju to većinski nije tako. Ono što bih htjela isprobati, a do sada nisam imala hrabrosti, jest okušati se u profesionalnoj glumi. To mi je možda i jedna od najvećih neostvarenih želja”, priznala nam je Nika.


Sadržaj nastao u suradnji sa Samsungom.