Zagreb Film Festival

Uskoro kreće ZFF, Petra Hofbauer dala nam je preporuku za 5 filmova koje trebamo pogledati

Jučer je održana službena presica ZFF-a, a mi smo nazvale Petru Hofbauer, voditeljicu ureda za odnose s javnošću, da s nama podijeli svoje preporuke

Ove godine 16. Zagreb Film Festival kreće 11. studenog i traje do 18. studenog. Za to vrijeme moći ćemo pogledati brdo filmova, a već znamo da nećemo stići na baš sve.

Novo izdanje Zagreb Film Festivala održavat će se tijekom 8 dana u kinima Europa i Tuškanac, Muzeju suvremene umjetnosti, F22 – Novoj akademijskoj sceni, dvorani Müller kina Europa, Narodnom sveučilištu Dubrava i Kulturnom centru Travno, a od 15. do 18. studenog izbor filmova sa 16. ZFF-a stiže u još 15 hrvatskih gradova.

Voditeljica ureda za odnose s javnošću ZFF-a, Petra Hofbauer, dala nam je svoje preporuke filmova, možda i vama olakša izbor.

Ne ostavi traga

Kad je prije deset godina na ZFF-u je prikazan film Zimska kost nitko nije mogao znati da će se dotad anonimna Jennifer Lawrence postati jedna od najvećih zvijezda današnjice. Sjajna američka redateljica i jedna od nositeljica američke indie scene Debra Granik poznata je po portretirima autsajdera, koje režira s puno suosjećanja.

Junaci filma Ne ostavi traga su otac i kći koji bježe od suvremenog društva i žive gotovo idiličnim životom u velikom prirodnom rezervatu u Oregonu, sve dok se jednog dana ne nađu na radaru socijalnih službi. Novozelanđanka Thomasin McKenzie, koju gledamo u glavnoj ulozi glumačka je nada na koju definitivno treba obratiti pažnju.

Divljina

Paula Danoa pamtimo po sjajnim ulogama (Mala Miss Amerike, Bit će krvi, Okja), a na ZFF-u gledamo njegov debitantski film, Divljina, dramu o bračnoj krizi i raspadu američke obitelji iz snova 1960-ih s Jakeom Gyllenhaalom i Carey Mulligan (Sram, Veliki Gatsby). Mulligan briljira u ulozi frustrirane kućanice koja vara muža, a nedavno se o njoj dosta pisalo u kontekstu globalnog #metoo pokreta.

Nakon komentara jednog gledatelja da je njezin lik nepodnošljiv i odbojan, Mulligan mu je odgovorila: “Previše smo naviknuti da se žene ponašaju jako dobro u filmovima. Kada ih vidimo kako gube kontrolu ili se bore sa svakodnevnim problemima, to nam ne izgleda vjerodostojno zbog toga što smo navikli da su žene uvijek savršene i mogu učiniti sve. To je nerealno očekivanje.“

Sve je dobro

https://www.youtube.com/watch?v=a_BJYqhWHow

Sve je dobro, diplomski film njemačke redateljice Eve Trobisch, nagrađen kao najbolji debitantski film u Locarnu, bavi se čestim problemom neprijavljivanja silovanja. Ako ne vidiš probleme, onda ih ni nemaš. To je stav protagonistice Janne o činjenici da ju je silovao šogor njezina novog šefa. Incident će zatajiti i pustiti da stvari teku svojim tokom, ali šutnja će imati posljedice, i to ne samo za njezinu vezu s partnerom Pietom.

Colette

U sjajnom biografskom filmu Colette Keiru Knightley gledamo u ulozi slavne francuske autorice senzualnih ljubića s početka 20. stoljeća. Nakon udaje za uspješnog pariškog pisca Willyja, Sidonie-Gabrielle Colette napušta dom u ruralnoj Francuskoj i stiže u Pariz. Willy je ubrzo nagovori da piše za njega kao ghostwriter. Njezin poluautobiografski roman o drskoj djevojci sa sela po imenu Claudine postaje bestseler i senzacija, a Colette i Willy dospijevaju u žarište pariških zbivanja.

Colette će se kasnije upustiti u borbu za intelektualno vlasništvo nad serijalom od četiri knjige (1900. – 1904.) opirući se onodobnim rodnim ulogama i prevladavajući društvene norme. Colette je poznata po romanu Gigi (1944.) čija je filmska adaptacija nagrađena s devet Oscara. Uloga u filmu proslavila je tada anonimnu Audrey Hepburn, koju je spisateljica slučajno “otkrila” u predvorju hotela u Monte Carlu.

Ja nisam vještica

Ja nisam vještica redateljice Rungano Nyoni najveće je otkriće prošlogodišnjeg kanskog programa 15 dana autora i dobitnik nagrade BAFTA za izvanredan debi. Moderna bajka o 8-godišnjoj djevojčici koju optuže za vještičarenje povremeno je urnebesna satira na račun afričkog tradicionalizma, a povremeno tužna priča o potlačenosti afričkih žena.

Rungano Nyoni inspiraciju je pronašla u afričkim kampovima za vještice koji služe kao način udaljavanja „problematičnih“ žena iz društva, ali i kao turistička atrakcija.